Research Article
BibTex RIS Cite

YENİ SOSYAL HAREKETLERİN YETİŞKİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DOĞURGULARÎ

Year 1992, , 311 - 320, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000638

Abstract

Bu makalenin amacı, oıtaya çıkan modernlik (modernity) bunalımının yetişkin eğitimiyle nasıl bir bağlantısının olduğunu gösteımektir; aslında, eğitim başlangıcından itibaren modernlik projesinin bir parçası olarak tasarlanmıştır. Yetişkin eğitimi geleneksel eğitimle aynı yolları izlerse, modernlik gibi o da bulnalıınla sonuçlanır. Alanımızda bunalımın belirtisi, mesleki eğitimle kişisel gelişme arasındaki mesafenin giderek artmasıdır. Tartışmamı ‘‘yeni hareketler” örneğinde geliştireceğim: Yçni hareketler, bireyin giderek merkezi odak haline geldiği ve toplumsal dönüşümün kişinin dönüşümü yoluyla ortaya çıktığı bir kültürel dönüşümün habercisidir. Yetişkin eğitimi, bir disiplin olarak aynı kültürel dönüşümün bir başka ifadesi olarak kabul edildiğinde, yeni hareketlerin onun tüm gizil gücünü geliştireceği tartışılmaktadır.

References

  • Michelgen, G., and Siebert, H. (1985). Oekologie lernen. A Anleitungen zu einem veränderter} Ugmgang mit der Natur (Learning ecology. Instructions for a new way of dealing with nature). Frankfurt: Fischer.
Year 1992, , 311 - 320, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000638

Abstract

References

  • Michelgen, G., and Siebert, H. (1985). Oekologie lernen. A Anleitungen zu einem veränderter} Ugmgang mit der Natur (Learning ecology. Instructions for a new way of dealing with nature). Frankfurt: Fischer.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Matthias Finger This is me

Ramazan Günlü This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1992

Cite

APA Finger, M., & Günlü, R. (2019). YENİ SOSYAL HAREKETLERİN YETİŞKİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DOĞURGULARÎ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 311-320. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000638
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.