Bu çalışmada, 21. yüzyıl becerilerini tanımlamak ve onları ölçmek için
kullanılan çeşitli araçları ve yaklaşımları tanıtmak amaçlanmıştır. 21. yy
becerileri, temel becerileri kapsamakla birlikte; i) öğrenme ve yenilik
becerileri, ii) bilgi, medya ve teknoloji becerileri ve iii) yaşam ve kariyer
becerileri olmak üzere üç ana beceri alanından oluşmaktadır. Yapılan alanyazın
incelemesinde, bu tür becerilerin ölçülmesinde; derecelendirme ölçekleri,
durumsal yargı testleri, performans değerlendirmeler ve simülasyonlar,
portfolyolar ve farklı madde türlerini içeren araçlar (çoktan seçmeli,
bilgisayar destekli ve açık uçlu maddeler gibi) kullanıldığı görülmüştür. Ancak
bahsedilen ölçme araçlarının ve yaklaşımlarının bazıları Türkiye’de
kullanılmamaktadır. Ayrıca pek çok ülkede teknolojik gelişmelere paralel olarak
bilgisayar-temelli ölçme uygulamalarının kullanıldığı görülmüştür. Bilgisayar
ortamı, bu yaklaşımlardan gerçek duruma dayalı bilgisayar simülasyonları gibi
uygulamaların kullanılmasına izin vermekte, bu durum da hem bilişsel hem
kişilerarası becerilerin gerçeğe oldukça yakın bir şekilde ölçülmesine fırsat
tanımaktadır. Ayrıca ders kitaplarında, öğrencilerin kişilerarası ve içsel
becerilerini ortaya koymalarını sağlayacak durumsal yargı testi gibi ölçme yaklaşımlarına
yer verilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0