Bu araştırma, bir yansıtıcı pratik olarak dijital belgesel
üretiminin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirmeye
katkısını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada uygulama odaklı eylem araştırması
kullanılmıştır. Çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte
olan 36 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri “Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği” ve
“Proje Tabanlı Öğrenme Yansıtıcı Düşünme Raporu” kullanılarak toplanmıştır.
Nicel veri analizinde betimsel istatistikler ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi
kullanılmıştır. Nitel veriler ise rubrik kullanılarak içerik analizine tabi
tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, işbirlikli proje tabanlı
öğrenme sürecinde dijital belgesel üretimi pratiğinin öğretmen adaylarının,
Yansıtıcı Düşünme Düzeyi Belirleme Ölçeği ile belirlenen, yansıtıcı düşünme
düzeyi algılarında anlamlı bir farklılık yaratmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin
yansıtıcı düşünme düzeyi algıları ile yansıtıcı düşünme raporlarından
belirlenen, yansıtıcı düşünme düzeyleri arasında ise anlamlı farklılıklar
görülmüştür. Öğrencilerin yansıtma raporlarında verdikleri cevapların
çoğunlukla raporlama, yanıtlama ve ilişkilendirme düzeyinde olduğu saptanmış ve
bu durumun nedenleri; soruların niteliği, göreve inanma ve görevin niteliği
açılarından incelenip yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0