BibTex RIS Cite

ÇOCUKLARDA DİLİN DEĞERLENDİRİLMESİ: BETİMLEYİCİ YAKLAŞIM

Year 2002, Volume: 35 Issue: 1, 121 - 127, 01.05.2002
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000060

Abstract

Dilde gecikme veya dil bozuklu u olan çocuklar için erken tanı, de erlendirme ve e itimin önemini gösteren bir çok çalı ma yapılmı tır. Dilin de erlendirilmesinde kullanılan farklı yakla ımlar vardır. Dil de erlendirmesinin amacı sadece dil sorunu olan çocukları tanılama de il, çocu un sorununun yapısını ve dilini tanımlamaktır. Bu yazıda, dilin de erlendirilmesinde önemli bir yakla ım olarak betimleyici yakla ım ve bazı ölçüt-ba ımlı i lemler incelenmi tir

LANGUAGE ASSESSMENT IN CHILDREN: DESCRIPTIVE APPROACH

Year 2002, Volume: 35 Issue: 1, 121 - 127, 01.05.2002
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000060

Abstract

There have been a number of studies that have reported the importance of early assessment and intervention for language delayed or disordered children. There are different assessment approaches. The goals of language assessment are to identify language disordered children and describe the child’s language performance. This article provides a review about the descriptive approach and criterion-referenced tasks

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA55FK75FB
Journal Section Research Article
Authors

Funda Acarlar This is me

Publication Date May 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 35 Issue: 1

Cite

APA Acarlar, F. (2002). LANGUAGE ASSESSMENT IN CHILDREN: DESCRIPTIVE APPROACH. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 35(1), 121-127. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000060
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0