Dilde gecikme veya dil bozuklu u olan çocuklar için erken tanı, de erlendirme ve e itimin önemini gösteren bir çok çalı ma yapılmı tır. Dilin de erlendirilmesinde kullanılan farklı yakla ımlar vardır. Dil de erlendirmesinin amacı sadece dil sorunu olan çocukları tanılama de il, çocu un sorununun yapısını ve dilini tanımlamaktır. Bu yazıda, dilin de erlendirilmesinde önemli bir yakla ım olarak betimleyici yakla ım ve bazı ölçüt-ba ımlı i lemler incelenmi tir
There have been a number of studies that have reported the importance of early assessment and intervention for language delayed or disordered children. There are different assessment approaches. The goals of language assessment are to identify language disordered children and describe the child’s language performance. This article provides a review about the descriptive approach and criterion-referenced tasks
Other ID | JA55FK75FB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 35 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0