Bu çalışmada çeşitli ülkelerdeki yükseköğretimde
akreditasyon uygulamaları ve Türk yükseköğretimindeki gelişmeler
ele alınmıştır. İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya‟da
yükseköğretimde akreditasyonun nasıl olduğu, akreditasyon süreçleri
incelenmiştir. Sonuçta akreditasyonun yükseköğretimde kalitenin
sağlanması, öğrenci fonlarından yararlanabilme, akademik arenada
saygınlık kazanma gibi çeşitli amaçlarla yapıldığı görülmüştür.
The study investigates accreditation of higher education in different countries and improvements in Turkish higher education. England, USA and Japan higher education systems are critisized according to accreditation procedures. At the end it is summarized that the accreditation of higher education is carried out for recognition, quality improvement or financial support from the government
Other ID | JA47AC64RM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 42 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0