Bu çalışmada çeşitli ülkelerdeki yükseköğretimde
  akreditasyon uygulamaları ve Türk yükseköğretimindeki gelişmeler
  ele alınmıştır. İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya‟da
  yükseköğretimde akreditasyonun nasıl olduğu, akreditasyon süreçleri
  incelenmiştir. Sonuçta akreditasyonun yükseköğretimde kalitenin
  sağlanması, öğrenci fonlarından yararlanabilme, akademik arenada
  saygınlık kazanma gibi çeşitli amaçlarla yapıldığı görülmüştür.
The study investigates accreditation of higher education in different countries and improvements in Turkish higher education. England, USA and Japan higher education systems are critisized according to accreditation procedures. At the end it is summarized that the accreditation of higher education is carried out for recognition, quality improvement or financial support from the government
| Other ID | JA47AC64RM | 
|---|---|
| Journal Section | Research Article | 
| Authors | |
| Publication Date | May 1, 2009 | 
| Published in Issue | Year 2009 Volume: 42 Issue: 1 | 
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under CC BY-NC-ND 4.0