Eğitim
teknolojisinin ne olduğuna ilişkin algılar yaklaşık yii: yıldır sürekli bir
değişim geçirmekledir. Endüstriyel teknoloji, davranışçı psikoloji. sistem
kuramı ve iki farklı sürümü ile bilişçi psikoloji. bil değişim sürecini önemli
ölçüde etkilemiştir. Gelinen noktada eğitim teknolojisi, çoğu insan için kalh
karıştırıcı ya da bütünü ile anlaşılmaz bir kavramdır. Bu araştırmada, bir
uzmanlık alanı olarak eğitim teknolojisinin algılanması ve mevcut durumuna
ilişkin farklı ülkelerdeki uzmanların görüşleri karşılaştırmalı olarak
incelenmektedir. Genel tarama modeli çerçevesinde ve anket uygulaması şeklinde
vürütiilen araştırmaya 6 ülkedeki 12 üniversiteden 7] uzman katılmıştır.
Elektronik posta voluvla uygulanan ve toplam 40 sorudan oluşan anket formunun
güvenilirliği 0,80 olarak hesaplanmıştır, Elde edilen veriler f, %, R, tek
boyutlu ANOVA ve t testleri ile çözümlenmiş, 05 hata oranı temel alınarak
yorumlanmıştır. Uzman görüşleri, çokfarklı alanlarda eğitim teknolojisinin
üstlendiği işlevlerin daha çok öğrenme-öğretim süreçleri ve öğrenme kaynakları
ile ilgili olduğunu göstermektedir. Eğitim teknolojisinin, eğitimde kullanılan
teknolojik ürünlerle özdeş olduğu düşüncesi, araştırmaya katılan uzmanlar
tarafından reddedilmiştir. Alandaki mevcut duruma ilişkin uzman
değerIendirmeleri, çeşitli ülkelerdeki sorunların çok farklı görünümlere sahip
olmadığım göstermiştir. Alana ilişkin algısal çeşitliliğin yaygınlığı,
uygulamaların alandaki bilgi birikimini tam olarak değerIendirememesi, işlevsel
belirsizlik, ürün geliştirme boyutundaki yetersizlik, alandaki akademik gelişme
hızının yetersizliği gibi sorunların hemen her ülkede görülebildiği
anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 34 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0