Review
BibTex RIS Cite

Eğitim Teknolojisindeki Yönelimlerin Uluslararası Boyutları

Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 77 - 88, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000041

Abstract

Eğitim
teknolojisinin ne olduğuna ilişkin algılar yaklaşık yii: yıldır sürekli bir
değişim geçirmekledir. Endüstriyel teknoloji, davranışçı psikoloji. sistem
kuramı ve iki farklı sürümü ile bilişçi psikoloji. bil değişim sürecini önemli
ölçüde etkilemiştir. Gelinen noktada eğitim teknolojisi, çoğu insan için kalh
karıştırıcı ya da bütünü ile anlaşılmaz bir kavramdır. Bu araştırmada, bir
uzmanlık alanı olarak eğitim teknolojisinin algılanması ve mevcut durumuna
ilişkin farklı ülkelerdeki uzmanların görüşleri karşılaştırmalı olarak
incelenmektedir. Genel tarama modeli çerçevesinde ve anket uygulaması şeklinde
vürütiilen araştırmaya 6 ülkedeki 12 üniversiteden 7] uzman katılmıştır.
Elektronik posta voluvla uygulanan ve toplam 40 sorudan oluşan anket formunun
güvenilirliği 0,80 olarak hesaplanmıştır, Elde edilen veriler f, %, R, tek
boyutlu ANOVA ve t testleri ile çözümlenmiş, 05 hata oranı temel alınarak
yorumlanmıştır. Uzman görüşleri, çokfarklı alanlarda eğitim teknolojisinin
üstlendiği işlevlerin daha çok öğrenme-öğretim süreçleri ve öğrenme kaynakları
ile ilgili olduğunu göstermektedir. Eğitim teknolojisinin, eğitimde kullanılan
teknolojik ürünlerle özdeş olduğu düşüncesi, araştırmaya katılan uzmanlar
tarafından reddedilmiştir. Alandaki mevcut duruma ilişkin uzman
değerIendirmeleri, çeşitli ülkelerdeki sorunların çok farklı görünümlere sahip
olmadığım göstermiştir. Alana ilişkin algısal
çeşitliliğin yaygınlığı,
uygulamaların alandaki bilgi birikimini tam olarak değerIendirememesi, işlevsel
belirsizlik, ürün geliştirme boyutundaki yetersizlik, alandaki akademik gelişme
hızının yetersizliği gibi sorunların hemen her ülkede görülebildiği
anlaşılmaktadır.

References

  • Alkan, C. (1995). Eğilim teknolojisi. Dördüncü baskı. Ankara: Atilla Kitabevi.
Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 77 - 88, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000041

Abstract

References

  • Alkan, C. (1995). Eğilim teknolojisi. Dördüncü baskı. Ankara: Atilla Kitabevi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Nurettin Şimşek This is me

Publication Date September 10, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 34 Issue: 1

Cite

APA Şimşek, N. (2001). Eğitim Teknolojisindeki Yönelimlerin Uluslararası Boyutları. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 77-88. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000041
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0