Toplam Kalite Yönetimi (TQM), Kalite Kontrolü (QC), ve
Uluslararası Standardizasyon Örgütü (ISO) 9000 gibi kalite yönetimi sistemleri
ürün ve hizmetlerin sürekli gelişimi, • müşteri doyumu ve katılımcı yönetim
üzerinde odaklanmışlardır. Kalite yönetimi sistemleri ve onların ticaret,
sanayi ve (yakın zamanlarda) eğitimdeki uygulamaları üzerine çokça yazılmış
olmasına karşın bu sistemler ve eğitsel değerlendirme arasında çok az bağlantı
kurulmuştur. Bu çalışma ticaret ve sanayide kalite geliştirmeyi tanımlayan en
çok prestije sahip üç ödülü ortaya koymakta ve ticaret ve sanayi İçin kullanılan kalite
değerIendirme ölçütlerinin nasıl mesleki eğitimin değerlendirilmesi ile il
işkilendirilebileceğini tanımlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Translation |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 34 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0