Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı Eğitim Özgeçmişlerine Sahip Öğretmenlerin İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması

Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 93 - 104, 10.09.2001

Abstract

Bu araştırmada, işitme engelli
çocuklarla çalışan ve farklı eğitim özgeçmişlerine sahip öğretmenlerin, işitme
engelli çocuklara yönelik tutumlarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla
araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen
'"İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği"
kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin işitme engelli öğrencilere yönelik
tutumlarının, eğitim hizmet içi eğitim, yaş, cinsiyet. hizmette bulunma süresi,
işitme engellilerle eğitim deneyimi ile deneyim süresi, eğitim düzenlemesi ve
öğretim kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşturup
oluşturmadığı araştırılmıştır. Araştırma grubunu, 12 ilde MEB'na bağli işitme
engelli çocuklara eğitim veren 21 yatılı ve gündüzlü özel eğitim Okulu ile
normal Okul bünyesinde bulunan özel sınıflarda, kaynaştırma sınıflarında  görev yapan 433 öğretmen oluşturmuştur.



Bu öğretmenlerin 153'ü ön
deneme grubunu oluştururken, 280 öğretmen araştırmanın amaçları doğrultusunda
çözümleme yapılan grubu oluşturmuştur. Araştırmada verilerin çözümlenmesi
varyans analizi tekniği ile hesaplanmıştır. Varyans analizi sonucunda anlamlı farklılık
bulunan değişkenlerde, farklılığın hangi ortalamalardan kaynaklandığını belirlemek
üzere Fischer LTD Testi kullanılmıştır.  Araştırmanın
sonucunda öğretmenlerin işitme engelli çocuklara yönelik tutumlarının  eğitim özgeçmişi, cinsiyet, öğretmenlik
mesleğinde bulunma süresi ve öğretim kademesi değişkenlerine göre farklılaştığı,
yaş, işitme engellilerle eğitim deneyimi, deneyim süresi, eğitim düzenlemesi ve
hizmet içi eğitim programına katılma değişkenlerin 

References

  • Thams, G.M.(1975). The effects of a professional development seminar on the attitudes, knowledge, and behavioral strategies of counselors toward handicapped students. Dissertation Abstracts International, 36. 2651-A.
Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 93 - 104, 10.09.2001

Abstract

References

  • Thams, G.M.(1975). The effects of a professional development seminar on the attitudes, knowledge, and behavioral strategies of counselors toward handicapped students. Dissertation Abstracts International, 36. 2651-A.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Tevhide Kargın

Publication Date September 10, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 34 Issue: 1

Cite

APA Kargın, T. (2001). Farklı Eğitim Özgeçmişlerine Sahip Öğretmenlerin İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 93-104.
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0