Bu araştırmada, işitme engelli
çocuklarla çalışan ve farklı eğitim özgeçmişlerine sahip öğretmenlerin, işitme
engelli çocuklara yönelik tutumlarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla
araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen
'"İşitme Engelli Çocuklara Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği"
kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin işitme engelli öğrencilere yönelik
tutumlarının, eğitim hizmet içi eğitim, yaş, cinsiyet. hizmette bulunma süresi,
işitme engellilerle eğitim deneyimi ile deneyim süresi, eğitim düzenlemesi ve
öğretim kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşturup
oluşturmadığı araştırılmıştır. Araştırma grubunu, 12 ilde MEB'na bağli işitme
engelli çocuklara eğitim veren 21 yatılı ve gündüzlü özel eğitim Okulu ile
normal Okul bünyesinde bulunan özel sınıflarda, kaynaştırma sınıflarında görev yapan 433 öğretmen oluşturmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 34 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0