Bu makalenin
temel amact alternatif bir ežitim yaklastmt olarak Amerika Birle§ik
Devletlerinde çok yaygtn Olan "ev Okulu uygulamastm 't incelemektir. Ev
okulu uygulaması çok genel olarak, çocuklartn Okul yerine evde formal
ežitimlerinin gerçekle§tirilmesi olarak tammlanmaktadtr.
Ev Okulu
uygulamast Amerika Birle§ik Devletlerinde henüz stmrll saytda Okul bulundužu
dönemlerde bir gereklilik olarak ortaya çlkntl§ttr. Daha sonralart okullarm
yaygmlaynastna ragmen baa geleneksel gruplar çocuklannt evde egitmeyi tercih
ederek, ev Okulu uygulamasma devam etmi§lerdir. Bðylece Amerika'da çe§itli
dinsel ve geleneksel. gruplar tarafindan ba§lattlan bu uygulama, daha sonra
ežitim diizeyi yiiksek çok geni§ bir kesim tarafindan da benimsenmiştir.
uzak olması, dinsel ve ahlaki
İnançlar, okul masraflarının giderek artması gibi nedenlerdir.
Diğer yandan ev okulu
uygulamasına şiddetle karşı çıkan görüşler de vardır. Bu uygulamada çocukların
sosyalleşme fırsatının yetersiz olduğu, ailelerin çocukların eğitiminde
yetersiz oldukları ve profesyonel öğretmenler kadar başarılı olamayacakları,
eğitim için gerekli araç-gereç ve malzemelerin yetersiz olduğu, çocukların
eğitimlerinde temel yeterliliklere gereğince önem verilmediği belirtilmektedir.
Bugün Amerika'da hemen hemen
her eyalette an azından bir adet ev okulu derneği bulunmaktadır. Ev okulü uygulamasında
yararlanılan başlıca diğer kaynaklar İse kütüphaneler, müzeler, üniversiteler,
yoğun kurslar, kiliseler, yerel işyerleri, danışmanlar, özel okullar ve bazı
eyaletlerde kamu okullarıdır. Kitaplar ve diğer eğitim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 33 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0