Bu araştırmada ergenlerin akranlarıyla ilişkilerini iki ayrı
kurama göre (Sosyal Kontrol Kuramı ve Sosyal Öğrenme Kuramı) İnceleyebilmek
amacıyla iki ayrı ölçek geliştirilmiştir: Akran İlişkileri Ölçeği ve Akran
Sapması Ölçeği. Veriler 14-18 yaşlarında 1648 ergenden toplanmıştır. Her İki
ölçeğin yapı geçerliği varimaks rotasyonlu temel bileşenler analizi ile incelenmiştir. Ayrıca, ölçeklerden düşük ve yüksek puan alan gruplar ttesti İle
kıyaslanmıştır. Ölçeklerin güvenirlikleri iç tutarlılık (cronbach alfa ve testi
yarılama) ve test-tekrar test yöntemleriyle incelenmiştir. Sonuçlar, ölçeklerin
psikometrik özelliklerinin yeterli olduğunu göstermektedir.
Social control theory social learning theory peer relations peer deviance factor analysİs reliability
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 33 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0