Türkiye'de siyasal iktidar, çocukluk konusunu paternalist
bir bakış açısına dayalı bir anlayışla tanımlamıştır. Bu paternalist bakış
açısı da ağırlıkla komma ve yönlendirme boyutlarında odaklanmıştır. Koruma,
çocukların çeşitli açılardan gelişimlerini ön göıürken, yönlendirme onlara
milliyetçi görev ve sorumlulukların yüklenmesine neden olmuş; İdeal Türk
çocuğu, ağırlıkla paternalizme dayalı cumhuriyetçi ve milliyetçi değerler
içinde anlamlandırılmıştır. Ulusal entegrasyonu amaçlayan bu Locke'cu protestan
çocukluk anlayış, müdahale ve vesayeti öne çıkarmış, ancak tüm çocuklara
yönelik düşünce ve pratiklerde sınıfsal ayrımların önüne geçememiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0