Türkiye'de siyasal iktidar, çocukluk konusunu paternalist
bir bakış açısına dayalı bir anlayışla tanımlamıştır. Bu paternalist bakış
açısı da ağırlıkla komma ve yönlendirme boyutlarında odaklanmıştır. Koruma,
çocukların çeşitli açılardan gelişimlerini ön göıürken, yönlendirme onlara
milliyetçi görev ve sorumlulukların yüklenmesine neden olmuş; İdeal Türk
çocuğu, ağırlıkla paternalizme dayalı cumhuriyetçi ve milliyetçi değerler
içinde anlamlandırılmıştır. Ulusal entegrasyonu amaçlayan bu Locke'cu protestan
çocukluk anlayış, müdahale ve vesayeti öne çıkarmış, ancak tüm çocuklara
yönelik düşünce ve pratiklerde sınıfsal ayrımların önüne geçememiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.