Maliyet - fayda
analizi aynı zamanda getiri oranı analizi olarak da bilinir ve temel olarak
sıradan yatırım projesi değerlendirmesinde izlenen işlemlere benzer. Örneğin ,
eğer bir makineyi elde etmek 10.000 $'a mal oluyorsa, bu 1200 $ [1]lık
yıllık sabit gelir akışı getirir ve 10 yıllık bir yaşam süresi vardır. Bu
makineye yapılan yatırımın getiri oranı yaklaşık %3 'e eşittir. Bu oran, şu
ifadenin r için çözülmesiyle bulunur. Burada [aşağıdaki foımülde] "C”
makinenin maliyetini; "B 1 " yıllık yararları ve "r getiri
oranını göstermektedir.
Eğer bunun yerine, eğitim yatırımları düşünüldüğünde,
hesaplama formülü aynı kalır. Bununla birlikte buradaki semboller farklı bir
anlam taşıyabilir. Örneğin, dört yıllık bir üniversite derecesinin getiri
oranının tahmin edilmek istendiğini varsayalım. Bu durumda C, bireyin kendi
eğitimine harcadıklarına eşittir (hem öğrenim harcı gibi direk maliyetlere, hem
de öğrenim görürken vazgeçtiği kazançlara). Yararlar, bireylerin üniversite
mezunu olarak elde etmeyi beklediği kazanç ile orta öğrenim mezununun kazancı
arasındaki farka eşit olacaktır. Çalışma yaşamının 40 yıl sürdüğü varsayılırsa,
yüksek öğrenim yatırımının getiri oranını belirlemek için , tıpkı yukarıdakine
benzer bir denklemin çözümlenmesi gerekir, Bununla birlikte gerçek getiıi
oranının tahmini yukarıdaki örnekte beliıtilenden daha karmaşıktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Translation |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0