2005-2006 öğretim yılında öğretimine başlanan
bitişik eğik el yazısı, 2017-2018 eğitim öğretim yılı ile birlikte yerini dik
el yazısına bırakmıştır. Kullanıldığı süre içinde bitişik eğik el yazısının
birçok açıdan eleştirildiği görülmüştür. Öğrencilerin yazısının okunamaması,
bitişik yazı kullanımının ilkokuldan sonra devam etmemesi, güncel hayatta bu
yazı tipi ile yazılan metin sayısının az olması gibi unsurlar bitişik eğik el
yazısının eleştirilen yönleri olmuştur. Bu araştırmada 2017-2018 öğretim yılında
1. sınıf okutan ayrıca daha önce 1. sınıfta bitişik eğik el yazısı öğretimi
yapmış sınıf öğretmenlerinin dik el yazısına ve bitişik el yazısına ilişkin
görüşlerinin karşılaştırmalı olarak ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaçla
Samsun iline bağlı Alaçam ilçesindeki sınıf öğretmenleri ile görüşmeler
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini daha önce bitişik eğik el yazısı öğretimi
de yapmış bütün 1. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma verileri
araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
toplamıştır. Elde edilen veriler üzerinden betimsel analiz yapılmıştır.
Araştırmanın sonucunda öğretmenler bitişik eğik el yazısının birinci sınıf
öğrencilerine öğretilmesinin uygun olmadığını belirtmişlerdir. Öğretmenler dik
el yazısı öğretimini olumlu karşılamaktadırlar. Ancak harflerin yazım şekli ve
harfin bulunduğu grup ile ilgili bazı sorunların bulunduğu ifade edilmiştir.
Harflerin yazım şekillerinde ve gruplarında yapılacak değişiklikler ile bu
sorunların ortadan kalkacağı belirtilmiştir.
The cursive handwriting, which started teaching in the 2005-2006
academic year, has left its place to the script handwriting with the academic
year of 2017-2018. It was seen that the cursive handwriting was criticized in
many respects during the time it was used. Factors such as unreadable writings
of students, not continue use of cursive handwriting after primary school, low
number of written text in this style in current life have been criticized
aspects of cursive handwriting. In this study, it’s aimed to compare the views
of first grade classroom teachers who have taught cursive handwriting in first
grade and teaching script handwriting in the 2017 – 2018 academic year, about
two writing style. For this purpose, interviews were conducted with classroom
teachers in Alaçam district of Samsun province. The sample of the study
consisted of all first grade teachers who had also done cursive handwriting
instruction. The case study which is a qualitative research method was used in
the research. The research data were collected by a semi-structured interview
form which was developed by the researchers. Descriptive analysis was performed
on the obtained data. As a result of the research, teachers stated that it is
not appropriate to teach cursive handwriting in the first grade. Teachers
satisfy positively the instruction of script handwriting. However, there are
some problems related to the spelling and the groups of the letters. In the
teaching of cursivehandwriting, they stated that they encountered problems in
terms of readiness, use of writing in secondary school and exposure to writing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 52 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0