Bir ülkenin eğitim sistemi, o ülkenin genel yönetim sistemine göre biçimlenir. Genel yönetim sisteminin çizdiği çerçeve içinde eğitim sisteminin felsefesi ortaya çıkar. Bu felsefe, Eğitimden Beklenen Nedir? sorusuna cevap verir. Eğitim Sisteminin dayandığı felsefi temel “genel amaçlar" da somutlaşır. Genel amaçlar, Ne öğretilecek? sorusuna cevap verir. Buna dayalı olarak Nasıl Öğretilecek? sorusu ortaya çıkar ki, bu da eğitimin “yöntemi” ni belirler. O halde, bir eğitim sistemi kurulurken öncelikle onun felsefesi belirginleşir, buna dayalı olarak “genel amaçlar” belirlenir daha sonra da “yöntem” ortaya çıkar. Bir ülkedeki siyasi yetkililer olsun, eğitimciler olsun eğitim sisteminde herhangi bir yenileştirme, düzenleme, çalışmasına girişirken, politikalar üretirken, öneriler ortaya koyarken, öncelikle eğitimde “Niçin?” ve “Ne Öğretilecek?” sorularının cevaplanın net olarak ortaya koymak ve buna dayalı olarak da “Nasıl Öğretilecek?” sorusunun cevabını bulmak zorundadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0