Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİMDEN İDEALİST BEKLENTİLER PRAGMATİST YAKLAŞIMLAR

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 660 - 678, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000359

Abstract

Bir ülkenin eğitim sistemi, o ülkenin genel yönetim sistemine göre biçimlenir. Genel yönetim sisteminin çizdiği çerçeve içinde eğitim sisteminin felsefesi ortaya çıkar. Bu felsefe, Eğitimden Beklenen Nedir? sorusuna cevap verir. Eğitim Sisteminin dayandığı felsefi temel “genel amaçlar" da somutlaşır. Genel amaçlar, Ne öğretilecek? sorusuna cevap verir. Buna dayalı olarak Nasıl Öğretilecek? sorusu ortaya çıkar ki, bu da eğitimin “yöntemi” ni belirler. O halde, bir eğitim sistemi kurulurken öncelikle onun felsefesi belirginleşir, buna dayalı olarak “genel amaçlar” belirlenir daha sonra da “yöntem” ortaya çıkar. Bir ülkedeki siyasi yetkililer olsun, eğitimciler olsun eğitim sisteminde herhangi bir yenileştirme, düzenleme, çalışmasına girişirken, politikalar üretirken, öneriler ortaya koyarken, öncelikle eğitimde “Niçin?” ve “Ne Öğretilecek?” sorularının cevaplanın net olarak ortaya koymak ve buna dayalı olarak da “Nasıl Öğretilecek?” sorusunun cevabını bulmak zorundadırlar.

References

  • Altıncı Maarif Şurası (18-23 Mart 1957). Çalışma Programı, Komisyon Raporları, Konuşmalar. T.C. Maarif Vekaleti. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, 1991.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 660 - 678, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000359

Abstract

References

  • Altıncı Maarif Şurası (18-23 Mart 1957). Çalışma Programı, Komisyon Raporları, Konuşmalar. T.C. Maarif Vekaleti. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, 1991.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hasibe Çetin This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Çetin, H. (2019). EĞİTİMDEN İDEALİST BEKLENTİLER PRAGMATİST YAKLAŞIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 660-678. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000359

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License