Research Article
BibTex RIS Cite

ÖRNEK OLAY ÇALIŞMA METODLARI

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 771 - 779, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000372

Abstract

Bazı insanlar örnek olay ile tarihsel araştırmayı karıştırırlar. Tarihsel araştırma geçmiş ile ilgilenirken, örnek olay çağdaş olaylarla ilgilenmektedir. Bazende değerlendirme ile karıştırıldığı görülmektedir. Program değerlendirmenin esası ne olduğunu ve planlananla ilişkisini öğrenmektir; örnek olaylarda ise ilgi odağı birtakım şeylerin nasıl ve niçin olduğu üzerinedir. Bu durumda deneysel araştırmalarla aynı şeyi paylaşmakta, ancak örnek olayda olayların kontrol edilmesi söz konusu değildir.

References

  • Bailey, K.D. Methods of Social Research. Collier MacMillan. London 1978.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 771 - 779, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000372

Abstract

References

  • Bailey, K.D. Methods of Social Research. Collier MacMillan. London 1978.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nilgün Köklü This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Köklü, N. (2019). ÖRNEK OLAY ÇALIŞMA METODLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 771-779. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000372

Cited By



An in-depth examination of guerilla marketing strategies in sports industry
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.1399819


Sinemada Bipolar Bozukluk Temsilleri
Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
https://doi.org/10.56676/kiad.1182269

Organizational Communication Competencies of School Principals
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.21666/muefd.786636



Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0