İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki yıllarda “eğitimi demokratikleştirme” ve herkese “fırsat ve olanak eşitliği” sağlama, gelişmiş ve gelişmekte olan bir çok ülkede temel amaçlar arasında yer almıştır. Bu amaçlan gerçekleştirmek için eğitimi yaygınlaştırma politikalan eğitim talebini hızla artırmıştır. Giderek artan öğrenci sayılan ve birim maliyetlerindeki artışlar, kıt kaynaklann etkili bir biçimde kullanılmasını gündeme getirmiştir. Öte yandan eğitime olan bireysel talep ile ekonominin insangücü talebi arasındaki nicel ye nitel dengenin nasıl kurulabileceği, çeşitli toplumsal kümeler arasında eğitim olanaklanmn nasıl bölüşüleceği sorulan karar vericileri oldukça uğraştırmıştır (Bülbül, 1988, s. 393).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0