Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM PLANLAMASI: KAVRAM, İLKELER VE YAKLAŞIMLAR

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 793 - 802, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000356

Abstract

İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki yıllarda “eğitimi demokratikleştirme” ve herkese “fırsat ve olanak eşitliği” sağlama, gelişmiş ve gelişmekte olan bir çok ülkede temel amaçlar arasında yer almıştır. Bu amaçlan gerçekleştirmek için eğitimi yaygınlaştırma politikalan eğitim talebini hızla artırmıştır. Giderek artan öğrenci sayılan ve birim maliyetlerindeki artışlar, kıt kaynaklann etkili bir biçimde kullanılmasını gündeme getirmiştir. Öte yandan eğitime olan bireysel talep ile ekonominin insangücü talebi arasındaki nicel ye nitel dengenin nasıl kurulabileceği, çeşitli toplumsal kümeler arasında eğitim olanaklanmn nasıl bölüşüleceği sorulan karar vericileri oldukça uğraştırmıştır (Bülbül, 1988, s. 393).

References

  • Âdem, Mahmut Eğitim Planlaması, Kavramlar, Yöntemler, Teknikler, (Genişletilerek Yeniden Düzenlenmiş İKinci Baskı), A.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Araştırmaları Merkezi, Ankara: 1981.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 793 - 802, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000356

Abstract

References

  • Âdem, Mahmut Eğitim Planlaması, Kavramlar, Yöntemler, Teknikler, (Genişletilerek Yeniden Düzenlenmiş İKinci Baskı), A.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Araştırmaları Merkezi, Ankara: 1981.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Tural, Necla Kurul Tural This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Kurul Tural, T. N. (2019). EĞİTİM PLANLAMASI: KAVRAM, İLKELER VE YAKLAŞIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 793-802. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000356
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0