Özet-Düşsel oyunun korunumun kazanılması ve bakış açısı almadaki rolü bir eğitim çalışmasıyla incelendi. 36 korunum yapamayan anaokulu çocuğu üç durumdan birine dağıtıldı: (a) Düşsel oyun sürecinde yapılandırılmış grup eğitimi, (b) Deneycinin varlığında yönlendirici olmayan fazladan serbest oyun aktivitesi, ve (c) bir kontrol grubu. İlk iki durumda sekiz tane 25 dakikalık seans uygulandı. Ön-son test (pre-post) ölçümlerinde eğitim grubu sosyal rol korunumunda, akrabalık ilişkilerini anlamada ve serbest oyun düşselliğinde önemli gelişmeler gösterirken, sayı ve sürekli nicelik veya sağ-sol yargılarında önemli farklılıklar bulunmadı. Sonuçlar düşsel oyunun yansıtma, rol bütünleşmesi, dil, rol kargaşası, ve tasanmsal aktivite gibi psikolojik süreçlerin geniş kullanımı ve güçlendirilmesiyle, belli koşullar altında, yeni bilişsel yapıların üretilmesinde etkili olabileceğini göstermiştir. Piaget’nin oyun kuramının bir yemden yapılandırılması özetlenmiştir. Belli tür oyun aktiviteleri ve özel fiziksel ve sosyal kavramların yapılandırılması arasındaki ilişki, aynı zamanda bunların çeşitli eğitimsel doğurgulan tartışıldı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0