Sağlıklı düşünme, bilişsel bilgi işlemeyi içerir. Davranışsal ve du-yuşsal uyumla ilgili bilişsel etkinliğin (içerik, süreç, ürün, yapı gibi) özellikleri tanımlanmış ve tartışılmıştır. Bu bilişsel özelliklerdeki farklılıklar sunulmuş ve ilgili araştırmalar incelenmiştir. Önemli içerik farklıhğı olumluya karşı olumsuz düşünme ile ve prensip olarak işleme farklılığı; eksik bilgi işlemeye karşı çarpık işleme ile ilgilidir. Hem işlevsel hem de işlevsel olamayan çarpıtmalar incelenmiştir. Araştırmaya gereksinim duyulan alanlar tanımlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0