Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTEDEKİ BEDENSEL ENGELLİ GENÇLERİN KENDİNİ KABULLE İLGİLİ YAYGIN SORUNLARI

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 447 - 462, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000598

Abstract

Bu çalışmanın temel problemini, üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabulle ilgili yaygın sorunlarının belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma, daha önce yapılan “Üniversitedeki Engelli Gençlerin Kendini-kabulleri” (Akçamete, 1990) konulu çalışmada toplanan bilgilerin yeni bir dökümü ile meydana getirilmiştir. Ancak ilk çalışmada; üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabul edişleri üzerinde cinsiyetinin, yaşının, akademik niteliklerinin, engellerine ilişkin niteliklerinin, ailelerine ve içinde yaşadıkları kültürel çevreye ilişkin niteliklerinin etkisi incelendiği halde, bu araştırmada üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabulle ilgili yaygın sorunlarının neler olduğu problem tarama biçiminde ele alınmıştır.

References

  • "Warren, C. ve Hasenstab, S» (1986). Self-concept of severely to profoundly hearing-impaired children. The Volta Review. October—November.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 447 - 462, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000598

Abstract

References

  • "Warren, C. ve Hasenstab, S» (1986). Self-concept of severely to profoundly hearing-impaired children. The Volta Review. October—November.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gönül Akçamete This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Akçamete, G. (2019). ÜNİVERSİTEDEKİ BEDENSEL ENGELLİ GENÇLERİN KENDİNİ KABULLE İLGİLİ YAYGIN SORUNLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 447-462. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000598
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0