Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM ARAŞTIRMASININ EĞİTİME ZARARI

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 657 - 676, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000573

Abstract

Eğitim araştırmasının pratik değerine ilişkin kuşkular yaygındır. Öğretmenlerin büyük bir kısmının araştırma bulgularından haberleri olmamakta ve bu alanda harcanacak zamanı boşa harcanmış zaman olarak düşünmektedirler. Ulaştıkları araştırma bulguları ise yetersiz, ilgisiz ya da sağduyunun değişik bir biçimi olmaları nedeniyle onlar için pek yararh görünmemektedir. Öte yandan, eğitimin gelişim göstermesinde önemli katkıları olduğuna inanan iyi finanse edilmiş, kendilerinden 'emin bir araştırmacılar grubu vardır. Tüm bunların yanın da bir de, eğitim araştırmasının eğitime zarar verdiği- tartışma konusu yapılmaktadır. Bu incelemede bu son husus üzerinde durulacaktır. İnsan doğası, değerleri ve bilgi konularında birçok araştırmanın dayandığı yanlış ve zararlı varsayımlar gösterilmeye çalışılacaktır.

References

  • Thorndike, B.L.: ’Measurement* in Broudy, H.S., Ennis, R.E. and Krimmerman, L.I. (eda) Philosophy of Ecucational Research (John Wiley, 1973), pp. 17-24 esp. p. 19.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 657 - 676, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000573

Abstract

References

  • Thorndike, B.L.: ’Measurement* in Broudy, H.S., Ennis, R.E. and Krimmerman, L.I. (eda) Philosophy of Ecucational Research (John Wiley, 1973), pp. 17-24 esp. p. 19.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sabri Büyükdüvenci This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Büyükdüvenci, S. (2019). EĞİTİM ARAŞTIRMASININ EĞİTİME ZARARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 657-676. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000573
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0