Research Article
BibTex RIS Cite

BİLİŞSEL TEORİ VE ZİHİNSEL GELİŞİM

Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 821 - 836, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001422

Abstract

Zihinsel gerilik alanını bir araştırma uzmanlığı olarak ele alan psikologlar, çalışmalarını büyük ölçüde Deneysel Psikolojideki gelişmelere dayandırmaktadırlar. Bu onların teorilerinden ve deneysel metodlarm-dan anlaşılabilir. Örneğin, hayvanlar ve yetişkinlerle yapılan deneysel çalışmaların sonucu geliştirilen.pek çok teori, zihinsel özürlülerin araştırmalarında uygulanmıştır. Ellis (1963), zihinsel özürlülerin bellek fonksiyonlarını açıklayıcı nitelikte bir literatür derlemesini deneysel psikoloji labratuvarlarında kullanılan “uyaran izleme”yi (stimulus trace) ele alarak yapmıştır. Birkaç yıl sonra, normal yetişkinlerle çalışılan birincil ve ikincil bellek modellerinde, değişiklikler yaparak zihinsel özürlülerin bellek fonksiyonları ile ilgili bilgilere yeni bir örgütleme kazandırmıştır (Ellis, 1970). Aynı şekilde, Spatz (1963) Geştalt Teorisini, Zeaman ve House (1963) Dikkat Teorisini (Attention Theory), zihinsel özeürlülerin ' diğer davranışlarına uygulamışlardır.

References

  • ..
Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 821 - 836, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001422

Abstract

References

  • ..
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

E.C. Butterfıeld This is me

D.J. Dıckerson This is me

KAVSAOĞLU Sinem This is me

Publication Date January 1, 1989
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Butterfıeld, E., Dıckerson, D., & Sinem, K. (1989). BİLİŞSEL TEORİ VE ZİHİNSEL GELİŞİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 821-836. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001422

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License