Zihinsel gerilik alanını bir araştırma uzmanlığı olarak ele alan psikologlar, çalışmalarını büyük ölçüde Deneysel Psikolojideki gelişmelere dayandırmaktadırlar. Bu onların teorilerinden ve deneysel metodlarm-dan anlaşılabilir. Örneğin, hayvanlar ve yetişkinlerle yapılan deneysel çalışmaların sonucu geliştirilen.pek çok teori, zihinsel özürlülerin araştırmalarında uygulanmıştır. Ellis (1963), zihinsel özürlülerin bellek fonksiyonlarını açıklayıcı nitelikte bir literatür derlemesini deneysel psikoloji labratuvarlarında kullanılan “uyaran izleme”yi (stimulus trace) ele alarak yapmıştır. Birkaç yıl sonra, normal yetişkinlerle çalışılan birincil ve ikincil bellek modellerinde, değişiklikler yaparak zihinsel özürlülerin bellek fonksiyonları ile ilgili bilgilere yeni bir örgütleme kazandırmıştır (Ellis, 1970). Aynı şekilde, Spatz (1963) Geştalt Teorisini, Zeaman ve House (1963) Dikkat Teorisini (Attention Theory), zihinsel özeürlülerin ' diğer davranışlarına uygulamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1989 |
Published in Issue | Year 1989 Volume: 22 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0