Bu araştırma öğretmen yetiştirme programlarında
yer alan öğretmenlik uygulaması dersinin uygulanış süresiyle ilgili öğretmen
adaylarının, uygulama öğretmenlerinin, okul yöneticilerinin ve öğretim elemanlarının
görüşlerini ortaya çıkarmayı daha sonra da dünyadaki uygulamalarla
karşılaştırma yapıp farklı bir uygulama önermeyi amaçlamaktadır. Nitel
araştırma yöntemi ile tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu öğretmenlik
uygulamasına katılan sekiz eğitim fakültesi öğrencisi, sekiz uygulama
öğretmeni, dört okul yöneticisi, sekiz öğretim elemanı olmak üzere toplam 28
kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
hazırlanan görüşme formları kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi
tercih edilmiştir. Bu araştırmada öncelikle öğretmen adaylarının, uygulama
öğretmenlerinin, okul yöneticilerinin ve öğretim elemanlarının görüşlerine göre
okul uygulamasının süre açısından yetersiz olduğu ortaya konmuştur. Daha sonra
Türkiye, Finlandiya, Singapur ve Almanya öğretmen yetiştirme programlarındaki
okul uygulama sistemleri karşılaştırılmış, Türkiye’de uygulanan okul
uygulamalarının süre olarak azlığı ortaya çıkmıştır. Bu yetersizliği
giderebilmek için öğretmenlik uygulamaları kapsamında bir çözüm önerisinde
bulunulmuştur.
This study aims to reveal the views of prospective teachers,
teachers, school managers and teaching staffs about the duration of the
teaching practicum in teacher training programs. Later, this study aims to make
comparisons between Turkey, Finland, Singapore and Germany, and to propose an
alternative application for Turkey. In this study, a qualitative research
method was preferred. Study group of this study consist of 28 persons. Eight
students from the education faculty, eight teachers, four school managers, and
eight teaching staff are selected. The structured interview forms have been
prepared by the researcher. Content analysis was preferred in the analysis of
the data. With this study, firstly, according to the views of prospective
teachers, teachers, school managers and teaching staff, inadequacy of teaching
practicum applied in Turkey has been revealed. It has been found that teacher
practicum in Turkey took place less time than Finland, Singapore and Germany.
In order to correct this inadequacy, a teaching practicum system that can be
implemented in Turkey has been proposed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 52 Issue: 3 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0