Research Article
BibTex RIS Cite

ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL ZEKÂ SEVİYELERİ VE PROGRAM DENEYİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, , 110 - 126, 17.03.2021
https://doi.org/10.33692/avrasyad.895457

Abstract

Bu çalışma, Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programı ile Erasmus program ülkelerine
giden üniversite öğrencilerinin kültürel zekâ seviyeleri ile program deneyimleri ve öğrencilerin
Erasmus program deneyimi sonrasında yurt dışında yaşama istekleri üzerine odaklanmaktadır.
Çalışmanın verileri, Türkiye’deki çeşitli üniversitelerde ve farklı bölümlerde öğrenim görmüş 20
katılımcıdan toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından
Türkçeye çevrilen kültürel zekâ ölçeğinden türetilen soruları yanı sıra katılımcıların program
deneyimleri ile ilgili soruları içeren yarı yapılandırılmış mülakat tekniğinden yararlanılmıştır.
Kapsamlı bir literatür taraması yapılarak hipotezler ortaya konmuş ve araştırma sonuçları tüm
hipotezleri desteklemiştir. Literatür kısmında Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programı, kapsamı
ve amaçları açıklanmış; kültürel zekâ kavramı ve alt boyutları tanımlanmıştır. İlk hipotez olan
katılımcının kültürel zekâsı Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programından yararlanma deneyimini
etkilemektedir ifadesi doğrulanmıştır. Programdan yararlanan katılımcılar yurt dışında öğrenim
gördükleri süre boyunca çoğunlukla kendileri gibi uluslararası öğrenciler ile sosyalleştiklerini
belirtmişlerdir ve bu da bir diğer hipotezi doğrulamıştır. Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programı
sonrasında yurt dışında yaşamak istediklerini dile getiren katılımcıların çoğunluğu bunun en
temel sebebi olarak yaşam standartlarının yüksek olmasını göstermişlerdir; bu da araştırmanın
diğer bir hipotezini doğrulamıştır.

References

  • ALON, Ilan ve HIGGINS, James M., (2005), “Global leadership success through emotional and cultural intelligences”, Business Horizons, C. VI, S. 48: 501-512.
  • ANG, Soon, VAN DYNE, Linn, KOH, Christine ve NG, Kok Yee, (2004), The measure of cultural intelligence, New Orleans: Academy of Management.
Year 2021, , 110 - 126, 17.03.2021
https://doi.org/10.33692/avrasyad.895457

Abstract

References

  • ALON, Ilan ve HIGGINS, James M., (2005), “Global leadership success through emotional and cultural intelligences”, Business Horizons, C. VI, S. 48: 501-512.
  • ANG, Soon, VAN DYNE, Linn, KOH, Christine ve NG, Kok Yee, (2004), The measure of cultural intelligence, New Orleans: Academy of Management.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sıla Turaç Baykara This is me 0000-0002-6744-3901

Ece Kuzulu This is me 0000-0003-2172-1619

Publication Date March 17, 2021
Submission Date October 20, 2020
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Baykara, S. T., & Kuzulu, E. (2021). ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜREL ZEKÂ SEVİYELERİ VE PROGRAM DENEYİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9(26), 110-126. https://doi.org/10.33692/avrasyad.895457

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası