Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTELER TARAFINDAN AÇILAN LİSE YAZ OKULU PROGRAMLARININ ÖĞRENME STİLLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2017, Volume: 5 Issue: 11, 151 - 162, 15.07.2017
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509639

Abstract

Bu çalışmanın öncelikli amacını üniversitelerin açtıkları programların Kolb öğrenme
stilleri açısından incelenmesi oluşturmaktadır. Bu sebeple 2015-2016 öğretim yılı yaz
döneminde üniversitelerin lise yaz okulu programlarında açtıkları dersler incelenmektedir.
Çalışmanın ikinci amacı ise, İstanbul Aydın Üniversitesinde açılan lise yaz okulu programına
katılan öğrencilerin baskın öğrenme stilleri açısından programda açılan derslerin incelenmesidir.
Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden gömülü (içeyerleşik) desen kullanılmış
olup; nitel yöntem ön planda nicel yöntem ise ikinci plandadır. Araştırmanın nitel kısmında; lise
yaz okulu programlarındaki derslerin öğrenme stillerine göre sınıflandırılması için araştırmacı
tarafından oluşturulan ‘’Kontrol Listesi’’ kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında ise 2015-
2016 öğretim yılı yaz döneminde İstanbul Aydın Üniversitesinde yürütülen lise yaz okulu
programına katılan öğrencilerin baskın öğrenme stillerini belirleyebilmek amacıyla, Aşkar ve
Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeye uyarlanan Kolb Öğrenme Stili Envanteri (1985)
kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmının örneklemini 2015-2016 öğretim yılının yaz döneminde
açılan 11 üniversitenin lise yaz okulu oluştururken; nicel kısmının örneklemini ise İstanbul Aydın
Üniversitesi lise yaz okulu programına katılan 14-17 yaş arasında 42 öğrenci oluşturmaktadır.
Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak; yüzde ve frekans olarak sunulmaktadır.
Bu kapsamda ulaşılan 11 üniversitenin en çok ayrıştıran (n=131) ve en az yerleştiren (n=81)
öğrenme stiline yönelik derslere yer verdiği görülmüştür. İstanbul Aydın Üniversitesinde
hazırlanan lise yaz okulu programına katılan öğrencilerin baskın öğrenme stilleri ile programda
verilen derslerin dağılımı arasında tutarlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.

References

  • AKAYDIN, G., Güler, H., & Mülayim, H. (2000), “Liselerimizin biyoloji laboratuvar araç ve gereçleri bakımından durumu”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIX, 19.
Year 2017, Volume: 5 Issue: 11, 151 - 162, 15.07.2017
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509639

Abstract

References

  • AKAYDIN, G., Güler, H., & Mülayim, H. (2000), “Liselerimizin biyoloji laboratuvar araç ve gereçleri bakımından durumu”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIX, 19.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayşin Kaplan Sayı

Publication Date July 15, 2017
Submission Date March 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 11

Cite

APA Kaplan Sayı, A. (2017). ÜNİVERSİTELER TARAFINDAN AÇILAN LİSE YAZ OKULU PROGRAMLARININ ÖĞRENME STİLLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 5(11), 151-162. https://doi.org/10.33692/avrasyad.509639

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası