Research Article
BibTex RIS Cite

Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları

Year 2023, , 8 - 13, 30.05.2023
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1187390

Abstract

Amaç: Araştırmanın amacı, fizyoterapi son sınıf öğrencilerinin koronavirüs hastalığı (COVİD-19) pandemi döneminde ve öncesinde fiziksel aktivite alışkanlıklarının incelenmesidir. Gereç Yöntem: Yaş ortalaması 22,43±1,99 olan 35 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Katılımcılara, sosyal medya aracılığı ile herkese açık öğrenci gruplarına iletilen duyurular ile ulaşılmıştır. Öğrencilerin çalışmaya katılımları Google-Form üzerinden hazırlanan bir form aracılığıyla çevrimiçi olarak sağlanmıştır. Form COVİD-19 pandemisinden önceki dönem ve pandemi dönemi egzersiz alışkanlıkları ile ilgili sorular ve Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketinin (UFAA) kısa formunu içermiştir. Bulgular: Katılımcıların %85,7’ sinin COVİD-19 pandemi döneminde herhangi bir sportif faaliyete katılmadığı belirlenmiştir. Katılımcıların; UFAA’ ne göre hesaplanan COVİD-19 pandemisinden önceki dönem ve pandemi dönemi fiziksel aktivite verileri karşılaştırıldığında, toplam aktivite değeri ve yürüme aktivite değerinde istatistiksel olarak anlamlı azalma saptanmıştır (p<0.05). Katılımcıların şiddetli ve orta yoğunluklu fiziksel aktivitelerinin ise değişmediği bulunmuştur. Ayrıca COVİD-19 pandemisi öncesi ortalama 6,69±2,45 saat olan ortalama oturma süresinin COVİD-19 pandemi döneminde arttığı ve 8,37±3,26 saat olduğu belirlenmiştir. Sonuç: COVİD-19 pandemi süreci fizyoterapi öğrencilerinin sedanter davranışlarının artmasına ve fiziksel aktivitelerinin azalmasına neden olmuştur.

Supporting Institution

yoktur

Project Number

yoktur

Thanks

yoktur

References

  • Aditya Jadhav R, Gupta G, Nataraj M, Maiya GA. (2021). Knowledge, attitude and practice of physical activity promotion among physiotherapists in India during COVID 19. J Bodyw Mov Ther, 26:463-470. doi:10.1016/j.jbmt.2020.12.042
  • Alaca N, Yıldız A, Zeytin Y, Karaca M, & Dilek B. (2022). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite, Uyku Kalitesi Ve Zaman Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi. Gevher Nesıbe Journal Of Medıcal & Health Scıences, 7(16):49-59. Erişim adresi: https://www.gevhernesibedergisi.com/Makaleler/213107490_49-59.pdf
  • Amini H, Habibi S, Islamoglu AH, Isanejad E, Uz C, Daniyari, H. (2021). COVID-19 pandemic-induced physical inactivity: the necessity of updating the Global Action Plan on Physical Activity 2018-2030. Environ Health Prev Med, 26(1). doi:10.1186/s12199-021-00955-z
  • Berkeley JE, Lepp A, Glickman E, et al. (2020) The Acute Effects of the COVID-19 Pandemic on Physical Activity and Sedentary Behavior in University Students and Employees. Int J Exerc Sci, 13(5):1326-1339. Erişim adresi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7523895/
  • Bielec G, & Omelan A. (2022). Physical Activity Behaviors and Physical Work Capacity in University Students during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(2):891. Erişim adresi: https://www.mdpi.com/1660-4601/19/2/891/htm
  • Booth M. (2000) Assessment of physical activity: an international perspective. Res Q Exerc Sport 71, S114-S120. doi:10.1080/02701367.2000.11082794
  • Ercan Ş, Kekli̇cek H. (2020). COVID-19 Pandemisi Nedeniyle Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerindeki Değişimin İncelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilim Fakültesi Derg, 5(2):69-74. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1196357
  • Gałczyk M, Zalewska A, Białokoz-Kalinowska I, & Sobolewski M. (2021). Chronic Back Condition and the Level of Physical Activity as Well as Internet Addiction among Physiotherapy Students during the COVID-19 Pandemic in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(13):6718. Erişim adresi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8297369/
  • Gençalp, DK. (2020). Covid-19 salgını döneminde ilk ve acil yardım öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite durumlarının değerlendirilmesi. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1):1-15. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1111601
  • Giustino V, Parroco AM, Gennaro A, Musumeci G, Palma A, Battaglia G. (2020). Physical Activity Levels and Related Energy Expenditure during COVID-19 Quarantine among the Sicilian Active Population: A Cross-Sectional Online Survey Study. Sustainability,12(11):4356. doi:10.3390/su12114356
  • López-Valenciano A, Suárez-Iglesias D, Sanchez-Lastra MA, & Ayán C. (2021). Impact of COVID-19 pandemic on university students' physical activity levels: an early systematic review. Frontiers in psychology, 3787. Erişim adresi: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2020.624567/full
  • Necmettin Erbakan Üniversitesi (2019). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ders müfredatı. Erişim adresi: https://www.erbakan.edu.tr/storage/images/department/saglikbilimleri/belgeler/mufredat/fizyoterapi.pdf Erişim tarihi:02.05.2021.
  • Nowak PF, Bożek A, & Blukacz M. (2019). Physical activity, sedentary behavior, and quality of life among university students. BioMed Research International, 2019. Erişim adresi: https://www.hindawi.com/journals/bmri/2019/9791281/
  • Organization WH. (2019). Global action plan on physical activity 2018-2030: more active people for a healthier world: World Health Organization; No. WHO/NMH/PND/18.5, 2019. Erişim adresi: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/272722/9789241514187-eng.pdf
  • Saglam M, Arikan H, Savci S, et al. (2010). International physical activity questionnaire: reliability and validity of the Turkish version. Percept Mot Skills, 111(1):278-284. doi:10.2466/06.08.PMS.111.4.278-284
  • Savcı S, Öztürk M, Arıkan H, İnal İnce D, Tokgözoğlu L. (2006).Physical activity levels of university students.Archives of the Turkish Society of Cardiology, 34(3):166-172. Erişim adresi: https://archivestsc.com/en/physical-activity-levels-of-university-students-133416
  • Srivastav AK, Sharma N, Samuel AJ. (2021). Impact of Coronavirus disease-19 (COVID-19) lockdown on physical activity and energy expenditure among physiotherapy professionals and students using web-based open E-survey sent through WhatsApp, Facebook and Instagram messengers. Clin Epidemiol Glob Health, 9:78-84. doi:10.1016/j.cegh.2020.07.003
  • Stockwell S, Trott M, Tully M, Shin J, Barnett Y, Butler L, ... & Smith L. (2021). Changes in physical activity and sedentary behaviours from before to during the COVID-19 pandemic lockdown: a systematic review. BMJ Open Sport & Exercise Medicine, 7(1), e000960. Erişim adresi:
  • Sumalla-Cano S, Forbes-Hernández, T, Aparicio-Obregón, S, Crespo J, Eléxpuru-Zabaleta, M, Gracia-Villar M, ... & Elío I. (2022). Changes in the Lifestyle of the Spanish University Population during Confinement for COVID-19. International journal of environmental research and public health, 19(4):2210. doi: 10.1136/bmjsem-2020-000960
  • Tison, GH, Avram R, Kuhar P, et al. (2020). Worldwide Effect of COVID-19 on Physical Activity: A Descriptive Study. Ann Intern Med, 173(9):767-770. doi:10.7326/M20-2665
  • Yuki K, Fujiogi M, & Koutsogiannaki S. (2020). COVID-19 pathophysiology: A review. Clinical immunology, 215:108427. doi:10.1016/j.clim.2020.108427
  • Yükseköğretim Kurulu (2020). Yükseköğretim kurumlarımızdaki 2020-2021 eğitim ve öğretim dönemine yönelik açıklama Erişim adresi: https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/28-yuksekogretim-kurumlari-2020-2021-egitim-ve-ogretim-donemine-yonelik-aciklama.pdf Erişim tarihi:10.05.2021

The Physical Activity Habits of Physiotherapy Students during the Coronavirus Pandemia

Year 2023, , 8 - 13, 30.05.2023
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1187390

Abstract

Project Number

yoktur

References

  • Aditya Jadhav R, Gupta G, Nataraj M, Maiya GA. (2021). Knowledge, attitude and practice of physical activity promotion among physiotherapists in India during COVID 19. J Bodyw Mov Ther, 26:463-470. doi:10.1016/j.jbmt.2020.12.042
  • Alaca N, Yıldız A, Zeytin Y, Karaca M, & Dilek B. (2022). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite, Uyku Kalitesi Ve Zaman Yönetimi Becerilerinin Değerlendirilmesi. Gevher Nesıbe Journal Of Medıcal & Health Scıences, 7(16):49-59. Erişim adresi: https://www.gevhernesibedergisi.com/Makaleler/213107490_49-59.pdf
  • Amini H, Habibi S, Islamoglu AH, Isanejad E, Uz C, Daniyari, H. (2021). COVID-19 pandemic-induced physical inactivity: the necessity of updating the Global Action Plan on Physical Activity 2018-2030. Environ Health Prev Med, 26(1). doi:10.1186/s12199-021-00955-z
  • Berkeley JE, Lepp A, Glickman E, et al. (2020) The Acute Effects of the COVID-19 Pandemic on Physical Activity and Sedentary Behavior in University Students and Employees. Int J Exerc Sci, 13(5):1326-1339. Erişim adresi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7523895/
  • Bielec G, & Omelan A. (2022). Physical Activity Behaviors and Physical Work Capacity in University Students during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(2):891. Erişim adresi: https://www.mdpi.com/1660-4601/19/2/891/htm
  • Booth M. (2000) Assessment of physical activity: an international perspective. Res Q Exerc Sport 71, S114-S120. doi:10.1080/02701367.2000.11082794
  • Ercan Ş, Kekli̇cek H. (2020). COVID-19 Pandemisi Nedeniyle Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerindeki Değişimin İncelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilim Fakültesi Derg, 5(2):69-74. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1196357
  • Gałczyk M, Zalewska A, Białokoz-Kalinowska I, & Sobolewski M. (2021). Chronic Back Condition and the Level of Physical Activity as Well as Internet Addiction among Physiotherapy Students during the COVID-19 Pandemic in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(13):6718. Erişim adresi: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8297369/
  • Gençalp, DK. (2020). Covid-19 salgını döneminde ilk ve acil yardım öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite durumlarının değerlendirilmesi. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1):1-15. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1111601
  • Giustino V, Parroco AM, Gennaro A, Musumeci G, Palma A, Battaglia G. (2020). Physical Activity Levels and Related Energy Expenditure during COVID-19 Quarantine among the Sicilian Active Population: A Cross-Sectional Online Survey Study. Sustainability,12(11):4356. doi:10.3390/su12114356
  • López-Valenciano A, Suárez-Iglesias D, Sanchez-Lastra MA, & Ayán C. (2021). Impact of COVID-19 pandemic on university students' physical activity levels: an early systematic review. Frontiers in psychology, 3787. Erişim adresi: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2020.624567/full
  • Necmettin Erbakan Üniversitesi (2019). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ders müfredatı. Erişim adresi: https://www.erbakan.edu.tr/storage/images/department/saglikbilimleri/belgeler/mufredat/fizyoterapi.pdf Erişim tarihi:02.05.2021.
  • Nowak PF, Bożek A, & Blukacz M. (2019). Physical activity, sedentary behavior, and quality of life among university students. BioMed Research International, 2019. Erişim adresi: https://www.hindawi.com/journals/bmri/2019/9791281/
  • Organization WH. (2019). Global action plan on physical activity 2018-2030: more active people for a healthier world: World Health Organization; No. WHO/NMH/PND/18.5, 2019. Erişim adresi: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/272722/9789241514187-eng.pdf
  • Saglam M, Arikan H, Savci S, et al. (2010). International physical activity questionnaire: reliability and validity of the Turkish version. Percept Mot Skills, 111(1):278-284. doi:10.2466/06.08.PMS.111.4.278-284
  • Savcı S, Öztürk M, Arıkan H, İnal İnce D, Tokgözoğlu L. (2006).Physical activity levels of university students.Archives of the Turkish Society of Cardiology, 34(3):166-172. Erişim adresi: https://archivestsc.com/en/physical-activity-levels-of-university-students-133416
  • Srivastav AK, Sharma N, Samuel AJ. (2021). Impact of Coronavirus disease-19 (COVID-19) lockdown on physical activity and energy expenditure among physiotherapy professionals and students using web-based open E-survey sent through WhatsApp, Facebook and Instagram messengers. Clin Epidemiol Glob Health, 9:78-84. doi:10.1016/j.cegh.2020.07.003
  • Stockwell S, Trott M, Tully M, Shin J, Barnett Y, Butler L, ... & Smith L. (2021). Changes in physical activity and sedentary behaviours from before to during the COVID-19 pandemic lockdown: a systematic review. BMJ Open Sport & Exercise Medicine, 7(1), e000960. Erişim adresi:
  • Sumalla-Cano S, Forbes-Hernández, T, Aparicio-Obregón, S, Crespo J, Eléxpuru-Zabaleta, M, Gracia-Villar M, ... & Elío I. (2022). Changes in the Lifestyle of the Spanish University Population during Confinement for COVID-19. International journal of environmental research and public health, 19(4):2210. doi: 10.1136/bmjsem-2020-000960
  • Tison, GH, Avram R, Kuhar P, et al. (2020). Worldwide Effect of COVID-19 on Physical Activity: A Descriptive Study. Ann Intern Med, 173(9):767-770. doi:10.7326/M20-2665
  • Yuki K, Fujiogi M, & Koutsogiannaki S. (2020). COVID-19 pathophysiology: A review. Clinical immunology, 215:108427. doi:10.1016/j.clim.2020.108427
  • Yükseköğretim Kurulu (2020). Yükseköğretim kurumlarımızdaki 2020-2021 eğitim ve öğretim dönemine yönelik açıklama Erişim adresi: https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/28-yuksekogretim-kurumlari-2020-2021-egitim-ve-ogretim-donemine-yonelik-aciklama.pdf Erişim tarihi:10.05.2021
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Tuğba Arslan 0000-0001-8726-0128

Serdar Arslan 0000-0002-5070-2524

Project Number yoktur
Publication Date May 30, 2023
Submission Date October 11, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Arslan, T., & Arslan, S. (2023). Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 8-13. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1187390
AMA Arslan T, Arslan S. Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları. AvrasyaSBD. May 2023;6(2):8-13. doi:10.53493/avrasyasbd.1187390
Chicago Arslan, Tuğba, and Serdar Arslan. “Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 6, no. 2 (May 2023): 8-13. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1187390.
EndNote Arslan T, Arslan S (May 1, 2023) Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 6 2 8–13.
IEEE T. Arslan and S. Arslan, “Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları”, AvrasyaSBD, vol. 6, no. 2, pp. 8–13, 2023, doi: 10.53493/avrasyasbd.1187390.
ISNAD Arslan, Tuğba - Arslan, Serdar. “Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 6/2 (May 2023), 8-13. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1187390.
JAMA Arslan T, Arslan S. Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları. AvrasyaSBD. 2023;6:8–13.
MLA Arslan, Tuğba and Serdar Arslan. “Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 2, 2023, pp. 8-13, doi:10.53493/avrasyasbd.1187390.
Vancouver Arslan T, Arslan S. Fizyoterapi Öğrencilerinin Koronavirüs Pandemi Döneminde Fiziksel Aktivite Alışkanlıkları. AvrasyaSBD. 2023;6(2):8-13.