Bu araştırmada, ilkokul 1. ve 2. sınıflarda matematik dersi öğretiminde yaşanan sorunların öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerinden; öğretim programından, öğretim yöntemlerinden, öğretim materyallerinden, çevresel ve kültürel etkilerden, öğrencilerden, öğrenci ailelerinden ve öğretmenlerden kaynaklı sorunlar araştırılmıştır. Bu kapsamda araştırmada “durum çalışması” deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde “maksimum çeşitlilik örneklemesine” uygun seçim yapılmıştır. Bu seçime yönelik olarak 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Malatya ilinin farklı ilçelerinde görev yapan farklı yaş ve meslek kıdemine sahip 10 kadın ve 10 erkek olmak üzere toplam 20 sınıf öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Aynı ilçenin farklı sosyo-ekonomik düzeyindeki çevrelerden okullar seçilerek çalışmadan maksimum çeşitlilik alınması hedeflenmiştir. Yapılan görüşmelerde verilerin toplanması amacıyla, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen görüşlerden temalar oluşturulmuş ve elde edilen veriler, “içerik analizi” ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ilkokul 1. ve 2. sınıflarda matematik dersi öğretiminde öğretim programından, öğretim yöntemlerinden, öğretim materyallerinden, çevresel ve kültürel etkilerden, öğrencilerden, öğrenci ailelerinden ve öğretmenlerden kaynaklı sorunlar verilmiştir. Çalışmanın sonunda, elde edilen bulgulardan yola çıkılarak hem araştırmacılara hem de uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 23, 2024 |
Publication Date | December 28, 2024 |
Submission Date | July 8, 2024 |
Acceptance Date | September 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 15 Issue: 3 |