Öğretmen adaylarının eğitiminde de akademisyenlerin teknolojiye bakışı ve eğitime entegre etmesi rol model oldukları için kritik önem taşımaktadır. Ancak eğitim fakültesi akademisyenlerinin teknoloji bilgi, tutum ve kullanımları ile ilgili alanda az çalışma bulunmaktadır. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı eğitim fakültesi akademisyenlerinin eğitimde teknoloji entegrasyonu ve teknoloji hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda akademisyenlerin teknolojiyi eğitim ve öğretim süreçlerine nasıl, ne şekilde ve hangi amaçla dâhil ettikleri; teknoloji hakkındaki görüşleri, pandemi ve Türkiye’de 6 Şubat 2023’te yaşanmış depremin akabinde yapılan uzaktan eğitim süreçlerini teknolojik açıdan nasıl yürüttükleri sorularına cevap aranmıştır. Bu çalışma nitel araştırma türlerinden durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2023- 2024 eğitim- öğretim yılında Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmakta olan 15 erkek ve 10 kadından oluşan 25 akademisyen oluşturmuştur. Katılımcılar uygun örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler yüz yüze ve bireysel gerçekleştirilmiş ve ortalama 30 dk sürmüştür. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Eğitim fakültesi akademisyenlerinin teknoloji hakkında olumlu tutum sergiledikleri, derslerine teknolojiyi imkanlar doğrultusunda entegre ettikleri, pandemi ve deprem döneminde yapılan uzaktan eğitim süreçlerinde bazı sorunlar yaşadıkları, fakültelerini teknolojik açıdan kısmi olarak yeterli buldukları ve teknolojik inovasyonları takip ederek kendilerini yenileme bilincinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda teknolojik araç gereç kullanımı ve teknolojik altyapı konularında uzman kişilerden destek sağlanabileceği; çalışmanın alanı genişletilerek daha çok akademisyenin katılım göstereceği bir çalışma düzenlenmesi önerilmiştir.
n pre-service teacher education, academics’ views on technology and its integration into education are critical, as they serve as role models. However, there are few studies on the technology knowledge, attitudes, and uses of education faculty academics. This study aims to explore their opinions on technology integration and its role in education. Specifically, it investigates how academics integrate technology into education, the purposes and methods they use, their views on technology, and how they managed distance education during the COVID-19 pandemic and following the earthquake in Turkey on February 6, 2023. This study is a case study designed as qualitative research. The sample consisted of 25 academicians (15 men and 10 women) from the Faculty of Education at Burdur Mehmet Akif Ersoy University in the 2023-2024 academic year, selected through convenience sampling. Data were collected via semi-structured interviews, conducted face-to-face and individually, lasting about 30 minutes. The data were analyzed using descriptive analysis. The findings indicated that education faculty academics have a positive attitude towards technology, integrate it into their courses according to available resources, encounter some issues during distance education in both the pandemic and earthquake periods, view their faculty’s technological infrastructure as partially sufficient, and are aware of the need to renew themselves by following technological innovations. The study recommends providing expert support in technological equipment and infrastructure and expanding the research to include more academics.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 18, 2025 |
Publication Date | August 28, 2025 |
Submission Date | May 2, 2025 |
Acceptance Date | July 6, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 2 |