BibTex RIS Cite

Fizikte Kullanılan Problem Çözme Stratejileri Ölçeğinin Lise Öğrencileri İçin Uygulanabilirliğinin Test Edilmesi

Year 2015, , 158 - 177, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.84175

Abstract

Bu çalışmanın amacı Çalışkan (2007) tarafından üniversite düzeyinde fizik dersi alan öğrenciler için geliştirilmiş fizikte kullanılan problem çözme stratejileri ölçeğini lise düzeyine uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırma Trabzon ilinde 3 farklı okulda 10. sınıf (n=223, %50,7) ve 11. sınıfta (n=217, %49,3) öğrenim gören toplam 440 öğrenci ile yürütülmüştür. Yapı geçerliğini belirlemede açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış; açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonunda, ölçeğin toplam 25 madde ve dört faktörden oluştuğu saptanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda ise, dört faktörlü modelin iyi düzeyde uyum gösterdiği belirlenmiştir. Ölçeğin düzeltilmiş madde-toplam korelasyonlarının  0.245 ile  0.498  arasında sıralandığı, %27’lik alt-üst grupların ortalamaları arasındaki tüm farkların anlamlı olduğu, ölçeğin geneli için Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.855 bulunmuştur. Bu sonuçlara göre ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak ilgili araştırmalarda kullanılabileceği ifade edilebilir.

Year 2015, , 158 - 177, 19.12.2015
https://doi.org/10.17522/nefefmed.84175

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Seyhan Eryılmaz Toksoy This is me

Serap Çalışkan

Publication Date December 19, 2015
Submission Date December 19, 2015
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Eryılmaz Toksoy, S., & Çalışkan, S. (2015). Fizikte Kullanılan Problem Çözme Stratejileri Ölçeğinin Lise Öğrencileri İçin Uygulanabilirliğinin Test Edilmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 9(2), 158-177. https://doi.org/10.17522/nefefmed.84175