Bu çalışmanın amacı Balıkesir ili merkezinde öğrenim gören, temel eğitimini tamamlamış olan 9. sınıf öğrencilerinin örüntü genelleme problemlerini çözerken kullandıkları genelleme stratejilerinin belirlenmesidir. Araştırmada farklı okullarda okuyan 425 9. sınıf öğrencisine lineer şekil örüntülerini genellemeye yönelik iki açık uçlu problem yöneltilmiştir. Verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Öğrenciler, yakın terimi bulmada uzak terimi bulmaya göre daha başarılı olmuşlardır çünkü yakın ve uzak terimleri ya art arda sayıları yazarak ya da terimler arasındaki farkı bulup bir önceki terime ekleyerek elde etmeye çalışmışlardır. Araştırma verilerine göre öğrenciler uzak terimleri bulma ve örüntü genellemesine ilişkin bağıntıyı bulmada düşük başarı göstermişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2015 |
Submission Date | December 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |