BibTex RIS Cite

Matematik Neden Zor?

Year 2008, Volume: 2 Issue: 2, 52 - 65, 01.12.2008

Abstract

Bu makalede, ülkemizde uygulanmaya başlanan yeni matematik müfredatlarının beslendiği fikirler ele alınmış ve bu fikirlerin matematiğin gerçekte zor bir bilim olmadığı varsayımına dayandığı gösterilmeye çalışılmıştır. Bütün bunlar literatüre dayandırılarak ele alınmıştır..Literatürde matematiğin doğası hakkındaki görüşler tartışmanın mihenk taşını oluşturmuştur. Ernest (1989) matematiğin doğası hakkındaki görüşleri üç ana kategoriye ayırır: Enstrümantalist, Platonist ve Problem-çözme. Bunlardan platonist ve problem-çözme görüşü yapılandırmacı fikrin eğitim ve öğrenim anlayışına yakındır. Bu anlayış ile sunulan matematiğin öğrencilere daha faydalı olacak ve onlar matematiği zor bir ders olarak görmeyeceklerdir. Bu iddia ülkemizde yapılan çalışmalarla desteklenmiştir.

Year 2008, Volume: 2 Issue: 2, 52 - 65, 01.12.2008

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nihat Boz This is me

Publication Date December 1, 2008
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2008 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Boz, N. (2008). Matematik Neden Zor?. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 52-65.