–This study aims to reveal how students perceive and identify the concept of chemical bonding, and to identify and explain the misconceptions of students on this subject through phenomenographic research method, as well. The present study included 17 2nd grade students who enrolled to Inorganic Chemistry course in the Faculty of Education. Concept maps and lotus blossom technique were used as data collection tools in order to determine the perceptions and definitions of students about chemical bonding. Data analysis results determined the misconceptions of students about chemical bonding classified misconceptions under seven categories, which are, according to the results of the study, physical changes and bonding, ionic bond, formation of chemical bonding, the existence of chemical bonding, covalent bonds, metallic bonds and intermolecular bonding
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kimyasal bağ kavramını nasıl algıladıklarını ve tanımladıklarını ortaya çıkarmak ve bu konuda sahip oldukları kavram yanılgılarını fenomenografik araştırma yöntemi ile tanımlamak ve açıklamaktır. Çalışmaya 17 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin kimyasal bağlarla ilgili algılarını ve tanımlamalarını belirlemek amacıyla kavram haritaları ve nilüfer çiçeği tekniği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Toplanan verilerin incelenmesi sonucu öğrencilerin kimyasal bağlarla ilgili kavram yanılgıları tespit edilmiş ve kavram yanılgıları ile ilgili yedi kategori belirlenmiştir. Buna göre öğrBu çalışmanın amacı, öğrencilerin kimyasal bağ kavramını nasıl algıladıklarını ve tanımladıklarını ortaya çıkarmak ve bu konuda sahip oldukları kavram yanılgılarını fenomenografik araştırma yöntemi ile tanımlamak ve açıklamaktır. Çalışmaya üniversitede okuyan ve Anorganik Kimya dersi alan 17 ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin kimyasal bağlarla ilgili algılarını ve tanımlamalarını belirlemek amacıyla kavram haritaları ve nilüfer çiçeği tekniği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Toplanan verilerin incelenmesi sonucu öğrencilerin kimyasal bağlarla ilgili kavram yanılgıları tespit edilmiş ve kavram yanılgıları ile ilgili yedi kategori belirlenmiştir. Buna göre öğrencilerin kimyasal bağlarla ilgili algıları incelenirken belirlenen kavram yanılgıları; fiziksel değişimler ve bağlar, iyonik bağlar, kimyasal bağın oluşumu, kimyasal bağların varlığı, kovalent bağlar, metalik bağlar ve moleküller arası bağlar kategorilerinde yer almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 7 Issue: 2 |