Micro-teaching allows pre-service teachers to apply both pedagogical knowledge and pedagogical content knowledge in a compact setting. It also allows them to recognize their deficiencies that may lead developing their professional skills. An effective micro-teaching practice is critical for pre-service teachers to be ready for real classrooms with real students. The aim of this study is to determine the effectiveness of a micro-teaching program that was designed for pre-service chemistry teachers in the Methods Course (MC). The study was carried out with 25 pre-service teachers who were enrolled in the MC of a pedagogical certificate program for chemistry teaching of a faculty of education. The pre-service teachers views were gathered by answering an on-line questionnaire consisting of 12 open-ended questions. The participants’ responses to the questionnaire were analyzed using content analysis. The findings pointed out that the pre-service teachers perceived the micro-teaching program as effective especially to overcome their anxiety, nervousness and time management skills.
Mikro-öğretim yöntemi,
öğretmen adaylarının gerek pedagojik ve gerekse pedagojik alan bilgilerini
uygulamalarına ve böylece eksikliklerini görüp geliştirmelerine olanak
sağlamaktadır. Etkili ve verimli bir mikro-öğretim uygulaması, adayların
öğrencilerin karşısına daha hazır bir halde çıkması için kritik öneme sahiptir.
Bu çalışmanın amacı, Kimya Öğretmenliği Programı Özel Öğretim Yöntemleri (ÖÖY)
dersinde gerçekleştirilen mikro-öğretim uygulamalarının etkililiğinin, kimya
öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda belirlenmesidir. Mevcut
mikro-öğretim uygulamasının benzerlerinden en önemli iki farkı, öğretmen
adaylarının yeterliklerini geliştirmek ve mikro-öğretim sürecini daha nitelikli
hale getirmek için bir ön-mikro-öğretim uygulamasının gerçekleştirilmesi ve
katılımcı grubun yapısıdır. Çalışma, bir eğitim fakültesinin pedagojik
formasyon kimya öğretmenliği programına kayıtlı olan ve ÖÖY dersini alan 25
öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Daha sonra öğretmen adayları, 12
açık-uçlu sorudan oluşan bir çevrim-içi anket formunda yer alan soruları
cevaplamışlardır. Öğretmen adaylarının ankette yer alan sorulara verdikleri
cevaplar içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler
gerçekleştirilen uygulama ile öğretmen adaylarının, performanslarının etkili
yönlerini keşfettiklerini göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | May 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 14 Issue: 1 |