Bu araştırmanın amacı, Covid-19 pandemisi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin acil uzaktan eğitime geçişte yaptıkları çalışmaları incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini Türkiye’deki tüm üniversiteler (208 üniversite) oluşturmaktadır. Her bir üniversite ile ilgili veriler üniversitelerin acil uzaktan eğitim sürecinde görevli kişilerden (UZEM’de ve Bilgi İşlem Dairesi’ndeki görevliler vb.) edinilmiştir. Araştırmada tüm evrene erişilmeye çalışılmış ancak 33 katılımcıya (üniversiteye) ulaşılabilmiştir. Araştırmanın verileri bir çevrimiçi anket formu (Google Form) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre en çok kullanılan öğrenme yönetim sistemleri Moodle ve ALMS’dir. Üniversiteler tarafından en çok kullanılan canlı ders yazılımlarının Big Blue Button ve Perculus olduğu görülmüştür. YÖK’ün derslerin senkron işlenmesini tavsiye etmesine rağmen tüm derslerini senkron olarak yürütebilen üniversite sayısı sadece 6’dır. Üniversitelerin çoğu daha önce kurulu olan öğrenme yönetim sistemi (f=29) ve canlı ders yazılımı (f=24) üzerinden süreçleri yönetmeye çalışmışlardır. Üniversitelerin yaklaşık yarısı öğrencilerin ders devam takibini yapmıştır. Katılımcılar, uzaktan eğitime hazırlık sürecinde öğretim elemanlarının eğitimini en çok zorlandıkları durum olarak belirtmişlerdir.
COVID-19, uzaktan eğitim, acil uzaktan eğitim, öğrenme yönetim sistemi, canlı ders yazılımı
The purpose of this research is to investigate the universities’ distance education activities in the Covid-19 pandemic in Turkey. Survey model was used. All universities in Turkey were the population of this research. In each university a person who was a stuff or a director of distance education process was tried to be reached. 33 people were participated the research. Data was collected with an online questionnaire form. According to the results, Moodle and ALMS were the mostly used learning management systems. Big blue button and Perculus were found to be the mostly used as a virtual classroom software in universities. It was found that in only 6 universities all of courses was given synchronously with a virtual classroom software, in spite of the recommendations of Council of Higher Education. Most of the universities stuck with their existing learning management systems (f=29) and virtual classroom software (f=24) in order to manage new situation. Half of the universities tracked their students absence rate. Participants expressed that the education of lecturers about distance education systems was the most difficult job that they did during this process.
COVID-19, distance education, emergency distance education, learning management systems, virtual classroom software
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 14 Issue: 1 |
Bibtex | @research article { balikesirnef743080, journal = {Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi}, eissn = {1307-6086}, address = {}, publisher = {Balıkesir University}, year = {2020}, volume = {14}, number = {1}, pages = {787 - 809}, doi = {10.17522/balikesirnef.743080}, title = {COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Durak, Gürhan and Çankaya, Serkan and İzmirli, Serkan} } |
APA | Durak, G. , Çankaya, S. & İzmirli, S. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 14 (1) , 787-809 . DOI: 10.17522/balikesirnef.743080 |
MLA | Durak, G. , Çankaya, S. , İzmirli, S. "COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi" . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 14 (2020 ): 787-809 <https://dergipark.org.tr/en/pub/balikesirnef/issue/55528/743080> |
Chicago | Durak, G. , Çankaya, S. , İzmirli, S. "COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 14 (2020 ): 787-809 |
RIS | TY - JOUR T1 - Examining the Turkish Universities’ Distance Education Systems During the COVID-19 Pandemic AU - GürhanDurak, SerkanÇankaya, Serkanİzmirli Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17522/balikesirnef.743080 DO - 10.17522/balikesirnef.743080 T2 - Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 787 EP - 809 VL - 14 IS - 1 SN - -1307-6086 M3 - doi: 10.17522/balikesirnef.743080 UR - https://doi.org/10.17522/balikesirnef.743080 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi %A Gürhan Durak , Serkan Çankaya , Serkan İzmirli %T COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi %D 2020 %J Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi %P -1307-6086 %V 14 %N 1 %R doi: 10.17522/balikesirnef.743080 %U 10.17522/balikesirnef.743080 |
ISNAD | Durak, Gürhan , Çankaya, Serkan , İzmirli, Serkan . "COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 14 / 1 (June 2020): 787-809 . https://doi.org/10.17522/balikesirnef.743080 |
AMA | Durak G. , Çankaya S. , İzmirli S. COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2020; 14(1): 787-809. |
Vancouver | Durak G. , Çankaya S. , İzmirli S. COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2020; 14(1): 787-809. |
IEEE | G. Durak , S. Çankaya and S. İzmirli , "COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 787-809, Jun. 2020, doi:10.17522/balikesirnef.743080 |