Bu araştırma matematik öğretmen adaylarının ispata yönelik görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda, öğretmen adayları ispat öz değerlendirmesine yönelik maddelerden düşük puan aldığı için daha kapsamlı bilgi elde etmek amacıyla nitel bir ölçek uygulanmıştır. Bu nedenle nicel ve nitel araştırmanın birlikte uygulandığı karma yöntem yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının tamamı ispatın gerekliliği doğrultusunda görüş bildirmesine rağmen ispatın zorluk derecesi ve matematiksel bilgi eksikliklerinden dolayı ispat sürecinde zorlandıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu mesleki hayatlarında ispat yerine alternatif öğrenme yaklaşımlarını kullanmayı amaçladıklarını belirtmişlerdir. İspat gerekli bir süreç olarak görülse de öğretmen adaylarının ispat öz-yeterlik düzeylerinin düşük ve meslek hayatlarında ispatı kullanma düşüncelerinin yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır..Bu nedenle lisans öncesi eğitimde de ispata yer verilmesi ve öğrencilerin temel bilgi eksikliklerinin giderilmesi önerilebilir.
Abstract – This research aimed to examine the opinions of pre-service mathematics teachers towards proof. The students received low scores in the items containing the self-evaluation of the proof in the quantitative dimension, a qualitative form was applied to obtain more comprehensive information. Therefore, quantitative and qualitative research approaches were used together along with mixed methods. Although all students expressed their opinions on the necessity of proof, it was concluded that they had difficulties in the proof process due to the difficulty level of proof and their lack of mathematical knowledge in their self-evaluation. And also, a great majority of pre-service teachers stated that they intended to use alternative learning approaches instead of proof in their future careers. Although proof is seen as a necessary process, pre-service teachers' proof self-efficacy levels are low and their thoughts on using proof in their professional life are insufficient. Therefore, it can be recommended to include proof in pre-graduate education and to eliminate the students' lack of basic knowledge.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | May 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 16 Issue: 1 |