Bu araştırmada meslek yüksekokulu
öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin belirlenmesi ve öğrencilerin zaman
yönetimi beceri düzeylerinin sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örneklem seçimi
yöntemiyle seçilen 294 meslek yüksekokulu öğrencisi oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen, Alay ve Koçak
(2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanması yapılan zaman yönetimi ölçeğinden
yararlanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı-yüzdelik hesaplama,
ortalama, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak bu
çalışmada öğrencilerin zaman yönetimi toplam puan ortalamaları (80,13±15,56)
olarak bulunmuştur. Alt boyutlarının toplam puan ortalamaları ise, zaman
planlaması (45,58±10,78), zaman tutumları (22,76±5,17) ve zaman harcattırıcılar
(11,85±3,41) olarak bulunmuştur. Zaman yönetim ölçeği ile yaş, boş zaman
arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 21 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0