Bu çalışmada Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere, Almanya, Fransa, Belçika ve
Güney Afrika Cumhuriyeti’nin okul yöneticisi seçme ve yetiştirme uygulamaları
karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Türkiye’deki okul yöneticisi seçme ve
yetiştirme uygulamalarının zaman içinde farklılık gösterdiği ancak bu farklılığın
bir gelişimi yansıtmadığı ve mevcut bir politikadan bahsedilemediği
belirlenmiştir. İncelenen ülkelerden yönetim bilimi ve eğitim yönetimine öncü
katkılar sunan Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve İngiltere’de okul
yöneticisi olmak için yüksek lisans şartı getirildiği görülürken Türkiye’de
üniversitelerin ilgili alanlarından alınan yüksek lisans ve doktora derecelerinin
Bakanlıkça yeterince dikkate alınmadığı görülmüştür. Yine incelenen gelişmiş
ülkelerde okul yöneticisinin rolü, öğretimsel liderlik olarak vurgulanırken
Türkiye’de okul işletmeciliği rolünün ön plana çıktığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2012 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 12 Sayı: 2 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr