Bu araştırmada; Kara Kuvvetleri Astsubay Meslek Yüksek Okulunda eğitim gören
öğrencilerin, “Teknolojinin Bilimsel Đlkeleri Dersi”ne ilişkin tutumlarını ortaya
çıkarmak amaçlanmıştır. MEB-YÖK Program Geliştirme Projesi (2002) kapsamında
amaçları, konu kapsamı ve uygulama şekli (3 saat teori, 1 saat uygulama) belirlenen
Teknolojinin Bilimsel Đlkeleri Dersi meslek yüksek okullarının teknik bölümlerinde 1nci
sınıfta verilmektedir. Dersin ana amacı, eğitim ile teknolojiyi bir araya getirmek ve
bilimsel gelişmelerden hareketle bireylerin yaşantılarını yeniden yapılandırmalarına
yardımcı olmaktır. Bu dersin müfredatının incelendiği ve öğrencilerin derse ilişkin
tutumlarının değerlendirildiği araştırma sayısı oldukça azdır. Bu çalışma ile alandaki
bu eksikliğin giderilmesi düşünülmektedir.
In this research, it has been intended to display the attitudes of the N.C.O. (noncommissioned
officer) Vocational College students about the lesson of Scientific
Principles of Technology. The purposes, course contents and application method (3
hours theory, 1 hour application per week) of “Scientific Principles of Technology
Course” are all included in Turkish Ministry of Education – Higher Board of Education
(MEB-YÖK) Program Development Project (2002). This course is studied in the
freshman year of vocational schools in technical departments. The main goal of the
course is to combine education and technology and inspiring from the scientific
developments to help individuals to reorganize their lives. The number of researches on
the curriculum of this course and the attitudes of students for this course is very limited.
With this study it is aimed to support the need about this issue.
Diğer ID | JA22DJ57SN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1 |