BibTex RIS Cite

Meslek yüksek okulu öğrencilerinin teknolojinin bilimsel ilkeleri dersine yönelik geliştirdiği tutumlar

Year 2007, Volume: 9 Issue: 1, 19 - 31, 01.12.2007

Abstract

Bu araştırmada; Kara Kuvvetleri Astsubay Meslek Yüksek Okulunda eğitim gören
öğrencilerin, “Teknolojinin Bilimsel Đlkeleri Dersi”ne ilişkin tutumlarını ortaya
çıkarmak amaçlanmıştır. MEB-YÖK Program Geliştirme Projesi (2002) kapsamında
amaçları, konu kapsamı ve uygulama şekli (3 saat teori, 1 saat uygulama) belirlenen
Teknolojinin Bilimsel Đlkeleri Dersi meslek yüksek okullarının teknik bölümlerinde 1nci
sınıfta verilmektedir. Dersin ana amacı, eğitim ile teknolojiyi bir araya getirmek ve
bilimsel gelişmelerden hareketle bireylerin yaşantılarını yeniden yapılandırmalarına
yardımcı olmaktır. Bu dersin müfredatının incelendiği ve öğrencilerin derse ilişkin
tutumlarının değerlendirildiği araştırma sayısı oldukça azdır. Bu çalışma ile alandaki
bu eksikliğin giderilmesi düşünülmektedir.

References

  • [1] Arslan, M. “Đlköğretim Okullarında Fen Bilgisi Öğretimi ve Belli Başlı Sorunları”. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara: M.E.B. Yayınevi (2001).
  • [2] Ayas, A. Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir Çalışma: Đki Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149–155, (1995).
  • [3] Ünal, S. Lise 1 ve 3 Öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Konusundaki Kavramları Anlama Seviyelerinin Karşılaştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon (2003).
  • [4] Çavdar, K. ve Şengirgin, M. Meslek Yüksek Okulu Programları Đçin Teknolojinin Bilimsel Đlkeleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım (2004).
  • [5] Balcı,S. (20 Şubat 2004). MEB-YÖK Meslek Yüksek Okulları Program Geliştirme Projesi., http://www.cmyo.ankara.edu.tr/proje/arsiv/ (07 Kasım 2005).
  • [6] Ünal, S., Çoştu, B., Karataş, F.Ö. “Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (24), 183-202, (2004).
  • [7] Eryılmaz A. ve Tunçer, E. “Yoğun Fizik Müfredat Programının Lise Öğrencilerinin Fizik Başarısına Etkisini Đnceleme”. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Ankara (2002).
  • [8] Aycan, Ş. ve Yumuşak, A. "Lise Müfredatındaki Fizik Konularının Anlaşılma Düzeyleri Üzerinde Bir Araştırma”. Milli Eğitim Dergisi, 159, (2003). [9] Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve Đlkeler. Ankara: Pegem A Yayınevi (2001).
  • [10] Yıldırım, A., Şimşek, H. “Nitel Araştırma Yöntemleri”. Ankara: Seçkin Yayıncılık (2004).
  • [11] Kurt, Ş. ve Akdeniz, A.R. Fizik Öğretiminde Enerji Konusunda Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulanması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, 16-18 Eylül, Ankara (2002).
  • [12] Hand, B. ve Treagust, D.F. Student Achievement and Science Curriculum Development Using A Constructivist Framework. School Science and Mathematics, 91 (4), 172-176, (1991).
  • [13] Demircioğlu, H., Akdeniz, A.R. ve Demircioğlu, G. Kavram Yanılgılarının Çalışma Yapraklarıyla Giderilmesine Yönelik Bir Çalışma. Milli Eğitim Dergisi, 163, 121-131, (2004).
  • [14] Henden, R. ve Tunç, A. "Mesleki Teknik Öğretimde Sınavsız Geçiş Uygulamaları”. Milli Eğitim Dergisi, 165, (2005).

Vocational school students’ attitudes about the lesson scientific principles of technology

Year 2007, Volume: 9 Issue: 1, 19 - 31, 01.12.2007

Abstract

In this research, it has been intended to display the attitudes of the N.C.O. (noncommissioned
officer) Vocational College students about the lesson of Scientific
Principles of Technology. The purposes, course contents and application method (3
hours theory, 1 hour application per week) of “Scientific Principles of Technology
Course” are all included in Turkish Ministry of Education – Higher Board of Education
(MEB-YÖK) Program Development Project (2002). This course is studied in the
freshman year of vocational schools in technical departments. The main goal of the
course is to combine education and technology and inspiring from the scientific
developments to help individuals to reorganize their lives. The number of researches on
the curriculum of this course and the attitudes of students for this course is very limited.
With this study it is aimed to support the need about this issue.

References

  • [1] Arslan, M. “Đlköğretim Okullarında Fen Bilgisi Öğretimi ve Belli Başlı Sorunları”. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara: M.E.B. Yayınevi (2001).
  • [2] Ayas, A. Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir Çalışma: Đki Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149–155, (1995).
  • [3] Ünal, S. Lise 1 ve 3 Öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Konusundaki Kavramları Anlama Seviyelerinin Karşılaştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon (2003).
  • [4] Çavdar, K. ve Şengirgin, M. Meslek Yüksek Okulu Programları Đçin Teknolojinin Bilimsel Đlkeleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım (2004).
  • [5] Balcı,S. (20 Şubat 2004). MEB-YÖK Meslek Yüksek Okulları Program Geliştirme Projesi., http://www.cmyo.ankara.edu.tr/proje/arsiv/ (07 Kasım 2005).
  • [6] Ünal, S., Çoştu, B., Karataş, F.Ö. “Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (24), 183-202, (2004).
  • [7] Eryılmaz A. ve Tunçer, E. “Yoğun Fizik Müfredat Programının Lise Öğrencilerinin Fizik Başarısına Etkisini Đnceleme”. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Ankara (2002).
  • [8] Aycan, Ş. ve Yumuşak, A. "Lise Müfredatındaki Fizik Konularının Anlaşılma Düzeyleri Üzerinde Bir Araştırma”. Milli Eğitim Dergisi, 159, (2003). [9] Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve Đlkeler. Ankara: Pegem A Yayınevi (2001).
  • [10] Yıldırım, A., Şimşek, H. “Nitel Araştırma Yöntemleri”. Ankara: Seçkin Yayıncılık (2004).
  • [11] Kurt, Ş. ve Akdeniz, A.R. Fizik Öğretiminde Enerji Konusunda Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulanması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, 16-18 Eylül, Ankara (2002).
  • [12] Hand, B. ve Treagust, D.F. Student Achievement and Science Curriculum Development Using A Constructivist Framework. School Science and Mathematics, 91 (4), 172-176, (1991).
  • [13] Demircioğlu, H., Akdeniz, A.R. ve Demircioğlu, G. Kavram Yanılgılarının Çalışma Yapraklarıyla Giderilmesine Yönelik Bir Çalışma. Milli Eğitim Dergisi, 163, 121-131, (2004).
  • [14] Henden, R. ve Tunç, A. "Mesleki Teknik Öğretimde Sınavsız Geçiş Uygulamaları”. Milli Eğitim Dergisi, 165, (2005).
There are 13 citations in total.

Details

Other ID JA22DJ57SN
Journal Section Research Articles
Authors

Özgür Anıl This is me

Hüseyin Küçüközer This is me

Publication Date December 1, 2007
Submission Date December 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Anıl, Ö., & Küçüközer, H. (2007). Meslek yüksek okulu öğrencilerinin teknolojinin bilimsel ilkeleri dersine yönelik geliştirdiği tutumlar. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(1), 19-31.
AMA Anıl Ö, Küçüközer H. Meslek yüksek okulu öğrencilerinin teknolojinin bilimsel ilkeleri dersine yönelik geliştirdiği tutumlar. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. June 2007;9(1):19-31.
Chicago Anıl, Özgür, and Hüseyin Küçüközer. “Meslek yüksek Okulu öğrencilerinin Teknolojinin Bilimsel Ilkeleri Dersine yönelik geliştirdiği Tutumlar”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9, no. 1 (June 2007): 19-31.
EndNote Anıl Ö, Küçüközer H (June 1, 2007) Meslek yüksek okulu öğrencilerinin teknolojinin bilimsel ilkeleri dersine yönelik geliştirdiği tutumlar. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9 1 19–31.
IEEE Ö. Anıl and H. Küçüközer, “Meslek yüksek okulu öğrencilerinin teknolojinin bilimsel ilkeleri dersine yönelik geliştirdiği tutumlar”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 19–31, 2007.
ISNAD Anıl, Özgür - Küçüközer, Hüseyin. “Meslek yüksek Okulu öğrencilerinin Teknolojinin Bilimsel Ilkeleri Dersine yönelik geliştirdiği Tutumlar”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9/1 (June 2007), 19-31.
JAMA Anıl Ö, Küçüközer H. Meslek yüksek okulu öğrencilerinin teknolojinin bilimsel ilkeleri dersine yönelik geliştirdiği tutumlar. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2007;9:19–31.
MLA Anıl, Özgür and Hüseyin Küçüközer. “Meslek yüksek Okulu öğrencilerinin Teknolojinin Bilimsel Ilkeleri Dersine yönelik geliştirdiği Tutumlar”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 9, no. 1, 2007, pp. 19-31.
Vancouver Anıl Ö, Küçüközer H. Meslek yüksek okulu öğrencilerinin teknolojinin bilimsel ilkeleri dersine yönelik geliştirdiği tutumlar. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2007;9(1):19-31.