Son yıllarda eğitimde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarısına, kavramsal anlamalarına ve tutum etkisi araştırılmış ve hala araştırılmaya devam etmektedir. Bu çalışmada sorgulamaya dayalı öğrenmenin beşinci sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesinin lamba parlaklığı ile ilgili kazanımı üzerine etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma grubu olarak bir devlet ortaokulundaki beşinci sınıfta öğrenim görmekte olan 30 öğrenci belirlenmiştir. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak sekiz sorudan oluşan açıklamalı-çoktan seçmeli kavramsal anlama testi öğretim öncesi ve öğretim sonrası öğrencilere uygulanmıştır. Kavramsal anlama testine öğrencilerin verdikleri cevaplardan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerde öğretim sonrasında öğretim öncesine kıyasla bilimsel cevabı verme oranında artış olduğu belirlenmiştir. Ayrıca lamba parlaklığı ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları ile karşılaşılmış ve öğretim sonrası öğrencilerde karşılaşılan bu kavram yanılgılarının görülme sıklığı azalmıştır.
In recent years, the effect of the inquiry-based learning approach in education on the success of students, conceptual understanding and attitude have been researched and is still being investigated. In this study, it is aimed to investigate the effect of inquiry based learning on 5th grade students about electric unit on lamp brightness gain. The study group identified 30 students who were studying in the fifth grade in a state middle school. Explanatory-multiple-choice concept assessment test consisting of eight questions as data collection tool was applied before and after instruction at study group. According to the results obtained from the answers given by the students to the conceptual understanding test, it was determined that the students giving scientific answer rate increased as a result of the inquiry based learning. In addition, students' misconceptions regarding the brightness of the lamp have been encountered and the frequency of these misconceptions encountered after instruction has decreased.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | September 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |