Bu araştırmanın amacı, ilkokul Türkçe dersi öğretim programıyla ilgili yapılan araştırmaların içerik analizini yaparak, yayımlanan araştırmaların eğilimini belirlemektir. Elde edilen veriler betimsel tarama modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Bu amaca uygun olarak, 2008-2022 yılları arasında yazılmış makale, bildiri, doktora ve lisansüstü tezlerinden yararlanılmıştır. Örneklemi oluşturan 45 araştırmadan elde edilen veriler, frekansa ve yüzdeye göre yorumlanarak şekil ve tablolarla gösterilmiştir. Araştırmaların içerik analizi yapılarak; yayın türü, yayınlanma tarihi, incelenen programın yılı, araştırmanın yöntemi, araştırmanın örneklemi, veri toplama şekli ve veri analizi ile programın ögelerinin dağılımı başlıkları altında toplam yedi değişken incelenmiştir. Bu kapsamda veri toplama formu hazırlanarak, toplam yedi araştırma sorusuna yönelik bulgular tartışılmıştır. Çalışmaların yarısından fazlası araştırma makalelerinin oluşturduğu görülmektedir. Elde edilen verilere göre, araştırmaların en fazla 2008 yılında yapıldığı görülmektedir. En fazla 2005 öğretim programı, en az 2017 öğretim programı ile çalışma yapıldığı görülmektedir. Beş adet çalışmada ise program yıllarının karşılaştırması yapılmıştır. Araştırmaların 30’unun nitel, 6’sının ise karma yöntem, 9’unun nicel araştırmaya uygun olarak yapıldığı görülmektedir. Araştırma desenleri incelendiğinde; 31 betimsel çalışma, 14 durum çalışması tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmalarda en çok doküman inceleme ve görüşmelerden yararlanılmıştır. İncelenen çalışmaların çoğu sınıf öğretmenleriyle yapılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Türkçe dersi öğretim programının düzenlenmesi önerilmektedir.
The purpose of this research is to determine the trend of published research by conducting content analysis of research on the primary school Turkish course curriculum. The data obtained was analyzed using the descriptive scanning model. In accordance with this purpose, articles, papers, doctoral and postgraduate theses written between 2008 and 2022 were used. The data obtained from the 45 studies that made up the sample were interpreted according to frequency and percentage and shown in figures and tables. By content analysis of the research; A total of seven variables were examined under the headings of publication type, publication date, year of the program examined, research method, research sample, data collection method and data analysis, and distribution of the program elements. In this context, a data collection form was prepared and the findings for a total of seven research questions were discussed. It is seen that more than half of the studies consist of research articles. According to the data obtained, it is seen that most of the research was conducted in 2008. It is seen that the most studies were conducted with the 2005 curriculum and the least with the 2017 curriculum. In five studies, program years were compared. It is seen that 30 of the studies were conducted in accordance with qualitative research, 6 of them were mixed method, and 9 of them were conducted in accordance with quantitative research. When the research designs are examined; It was concluded that 31 descriptive studies and 14 case studies were preferred. Document review and interviews were mostly used in the studies. Most of the studies examined were conducted with classroom teachers. According to the results obtained from this research, it is recommended to organize the Turkish course curriculum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | May 10, 2023 |
Acceptance Date | September 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
BAUNSOBED