Yapılan bu araştırmanın amacını önlisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin
otel işletmelerinin yiyecek içecek bölümüne yönelik tutumlarının
ortaya konulması ve sahip olunan tutumda demografik faktörlerin herhangi
bir etkiye sahip olup olmadığının tespit edilmesi oluşturmaktadır. Bu amacın
gerçekleştirilebilmesi için oluşturulan anket formu, 2013 yılının Aralık
ve 2014 yılının Ocak aylarında, Gaziantep Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği
Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 372 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.
Yapılan araştırmanın sonucunda, öğrencilerin yiyecek içecek bölümüne
yönelik tutumları ‘bölümün yönetsel önemi’, ‘bölümün sağladığı iş
imkanı’, ‘bölümün çalışma ortamı’ ve ‘bölümde çalışma eğilimi’ olmak üzere
dört boyuttan oluştuğu tespit edilirken, öğrenci tutumlarının boyutlara göre
farklılık gösterdiği ortaya konulmuştur. Öte yandan öğrencilerin yiyecek içecek
bölümüne yönelik tutumlarında demografik faktörlerden ‘cinsiyet’, ‘eğitim
alınan sınıf’ ve ‘eğitim alınan bölüm’ herhangi bir etkiye sahip olmazken;
‘bölümde çalışma tecrübesinin’ öğrencilerin bölüme yönelik tutumlarına etki
ettiği sonucu tespit edilmiştir.
The aim of this study was twofold; first to identify tourism vocational school students’
attitudes towards hotel food and beverage departments, second to investigate
whether demographic profile of the students was any effect on the attitudes
of these departments. To perform of this aim, the questionnaire forms were filled
out by 372 students who have been taken education at vocational school of tourism
and hotel management of Gaziantep University. According to results of the
study, the students’ attitudes towards food and beverage departments consist of
four dimensions which were named as “managerial importance of department”,
“department job opportunity”, department working environment”, “trend to work
at department”; and it was found that students’ attitudes were different at these dimensions.
The other finding pertain in the study that “gender”, “class” and “department”
of the students were not any effect while “work experience” was significant
effect at their attitudes towards hotel food and beverage departments.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2014 |
Submission Date | March 19, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |
BAUNSOBED