This study was conducted to determine the changes in the nutritional habits of consumers before and after Coronavirus (COVID-19). The research data were obtained through an online questionnaire. According to the results of the frequency analysis conducted on the data obtained from 1258 participants in total, it was observed that there was a significant change in the nutritional habits of consumers. It was revealed that the highest of these behavioural changes occurred in the behaviour of ordering takeout, consuming fast food, making bread at home, consuming foods that strengthen the immune system, not skipping meals and thinking that you have a balanced diet. According to the results of T test and ANOVA test conducted to see whether these changes differ based on the demographic characteristics of the participants, it was determined that the change in the nutritional habits of the participants differed based on gender, age, educational background and income.
Bu çalışma tüketicilerin Koronavirus (COVID-19) öncesi ve sonrasında beslenme alışkanlıklarındaki değişimi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın verileri internet üzerinden online doldurulan bir anket yoluyla elde edilmiştir. Toplamda 1258 katılımcıdan elde edilen veriler üzerinde yapılan frekans analizi sonuçlarına göre tüketicilerin beslenme alışkanlıklarında önemli değişimin gerçekleştiği görülmüştür. Söz konusu davranış değişimlerinden en yüksek olanlarının dışarıdan paket yemek siparişi verme, fast food tüketme, evde ekmek yapma, bağışıklık sistemini güçlendirici gıdalar tüketme, öğün atlamama ve dengeli beslendiğini düşünme davranışlarında gerçekleştiği görülmüştür. Bu değişimlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına yönelik yapılan T testi ve anova testi analizi sonuçlarına göre katılımcıların beslenme alışkanlıklarındaki değişimin cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve gelirlerine göre farklılaştığı tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | September 8, 2020 |
Acceptance Date | January 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
BAUNSOBED