Bu araştırmanın amacı, bir örgütsel amaç paradigması temelinde bir uzaktan eğitim merkezinin amaçlarının çözümlemesidir. Bu çalışma ile uzaktan eğitim örgütlerinin amaçlarını belirleme, yenileme ve düzenleme noktasında ölçeklenebilir standartlar oluşturmaya katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, literatürde ulaşılan örgütsel amaç kavramına ilişkin açıklamalar, sınıflandırma yaklaşımları, özellikleri, amaçlara göre yönetim ve örgütsel amaçlar ile örgütsel etkililik kavramları, bu çalışmadaki özgün ve sentez örgütsel amaç paradigmasının temel çerçevesini oluşturmuştur. Araştırma kapsamında Türkiye’de bir devlet üniversitesinin uzaktan eğitim uygulama ve araştırma merkezi yer almaktadır. Bu merkezin Resmi Gazete’de yayımlanan bir belgesi doküman analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, örgütün örgütsel amaç ifadeleri; örgütsel amaç sınıflandırma yaklaşımları kapsamında ortaya konulan; tekrarlı, problem çözebilen, yenilikçi, yüksek değerde, resmi, bireysel ve örgütsel, nitel ve nicel, geçişli ve yansımalı, toplumsal, çıktı, ürün, sistem, doğal ve temel, türetilmiş, stratejik, taktiksel, operasyonel ve açık ve kapalı sınıflandırma yaklaşımları temelinde çözümlenmiştir. Ayrıca, örgütsel amaç özellikleri temelinde gerçekleştirilen analize göre; yazılı ve gerçekçilik özelliği açısından üst düzeyde değere sahip olduğu, ama hiyerarşik bir yapı, doğru algılanma, detaylı, atanabilir, ölçülebilir, zaman, sınırlılık ve bireysel amaçlara uygunluk özellikleri açısından örgütün örgütsel amaçlarının çok az düzeyde bu değerlere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Örgütsel amaçların etkililiği temelinde gerçekleştirilen analizine göre; örgütün amaçlarında nicelik, miktar, süre veya zaman gibi ifadeler bulunmadığı için iş başarımı değerlendirmesine dayanak olabilme ve amaç gerçekleştirme yaklaşımı açısından örgütün örgütsel amaç özelliklerinin daha da güçlendirilmesi gerektiği ileri sürülmüştür.
The purpose of this research is to analyse the goals of a distance education center in detail. With this research, it aims at establishing a conceptual framework, scalable and applicable standards so as to set, determine and renew organizational goals for distance education organizations. The conceptual framework is established from the concepts of explanations, classification approaches, dimensions and features, the importance and effectiveness of organizational goal and management by objectives from the literature review. These concepts are synthesized in detailed and holistic ways, from different angles. A case study is the design of the study. The organization researched is a distance education application and research center of a public university. Maximum variation sampling is used. The data source of document analyzes is an official document. The data is examined by using descriptive and content analysis methods. A clear, written, detailed, innovative, repetitive, quantitative, measurable, a certain hierarchy and time expressions, social values are some of the identified results organizational goals expression can have. Organizational goal attainment, commitment, enormousness, multiplicity, integration, intangibility, Organizational goal attainment, commitment, enormousness, multiplicity, integration, intangibility, balance, displacement and conflict are dimensions of organizational goals determined.
Organizational Goal the Classification of Organizational Goal Dimensions of Organizational Goal Features of Organizational Goal Distance Education Centre
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | January 9, 2019 |
Acceptance Date | December 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 22 Issue: 42 |
Baun SOBED