Algılanan kurumsal sürdürülebilirlik; işletmelerin ekonomik, sosyal ve çevresel olarak yaşadıkları dünyaya kattıkları değerlere, ürün veya hizmetlerin kullanıcıları olan müşterilerinin inanma derecesi olarak tanımlanır. Bu çalışma müşterilerin beklentilerine bağlı olarak kurumsal sürdürülebilirliğin havayolu firmalarının yolcularında olumlu yansıması olan müşteri bağlılığına pozitif bir etkisinin olup olmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç çerçevesinde Türkiye’de faaliyette bulunan başlangıç ve varış noktası olarak Erzurum’u kullanan havayolu firmalarıyla yolculuk yapan 600 yolcuya yüz yüze anket uygulanmıştır. Hatalı olan formlar çıkarıldıktan sonra 560 anketten elde edilen veriler ışığında tüm havayolu firmaları için algılanan ekonomik, sosyal ve çevresel olarak kurumsal sürdürülebilirliğin, müşteri bağlılığı ile anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Böylece bu üç performans içinde, kurumsal sürdürülebilirliğin artması ile müşteri bağlılığının da arttığı bir yargısına ulaşılmıştır. Çalışmanın ortaya koyduğu bir diğer sonuç ise, yolcularının kurumsal sürdürülebilirlik algıları ve müşteri bağlılığı ilişkisinde, havayolu firmaları arasında anlamlı bir farklılık olduğunun görülmesidir.
Teşekkür eder , iyi çalışmalar dilerim
Algılanan kurumsal sürdürülebilirlik, işletmelerin ekonomik, sosyal ve çevresel olarak yaşadıkları dünyaya kattıkları değerlere, ürün veya hizmetlerin kullanıcıları olan müşterilerinin inanma derecesi olarak tanımlanır. Bu çalışma müşterilerin beklentilerine bağlı olarak kurumsal sürdürülebilirliğin havayolu firmalarının yolcularında olumlu yansıması olan müşteri bağlılığına pozitif bir etkisinin olup olmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç çerçevesinde Türkiye’de faaliyette bulunan başlangıç ve varış noktası olarak Erzurum’u kullanan havayolu firmalarıyla yolculuk yapan 600 yolcuya yüz yüze anket uygulanmıştır. Hatalı olan formlar çıkarıldıktan sonra 560 anketten elde edilen veriler ışığında tüm havayolu firmaları için algılanan ekonomik, sosyal ve çevresel olarak kurumsal sürdürülebilirliğin, müşteri bağlılığı ile anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Böylece bu üç performans içinde, kurumsal sürdürülebilirliğin artması ile müşteri bağlılığının da arttığı yargısına ulaşılmıştır. Çalışmanın ortaya koyduğu bir diğer sonuç ise, yolcularının kurumsal sürdürülebilirlik algıları ve müşteri bağlılığı ilişkisinde, havayolu firmaları arasında anlamlı bir farklılık olduğunun görülmesidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Business |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | October 7, 2022 |
Acceptance Date | August 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 26 Issue: 50 |
Baun SOBED