Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik genel (olumlu/olumsuz) tutumlarının nedenlerini öğretmen adaylarının görüşleri açısından yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanarak ortaya koymaktır. Araştırmanın verilerinin elde edilmesinde, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış veamaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi ile seçilen 12 öğrenci ile çalışılmıştır.Bu çalışma sonucuna göre, sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlarının nedenleri; “Şefkat”, “Değerli Hissetme”, Öğretme Hazzı”, “Düzgün Karakter”, “İnsan Yetiştirmek”, “Model Olmak”, “Öğretmeyi Sevme”, “Geleceği İnşa Etme”, “Saygın Meslek”, “Çalışma Koşulları İyi”, “Maaşı Yeterli”, ve “Öğretmenlik Mutlu Eder” kavramları etrafında toplanırken, olumsuz tutumlarının nedenleri ise; “Değersiz Görülme”, “Monoton Hayat”, “Her Zaman Sabırlı Olmak”, Başkalarının Sorumluluğunu Almak”, “Kişiliğime Uygun Değil”, “Maaşı Az”, “Yorucu” ve “Çocuklardan Sıkılabilirim” kavramları etrafında toplanmaktadır.
The goal of this study is to put forwards the reasons of the general (positive or negative) attitudes of the preservice teachers who receive education in the fourth grade of the Programme of Primary School Teaching on the profession of teaching in terms of the opinions of preservice teachers, using an interview form that is semistructured. In the obtaining of the research data, it has been used a half-structured interview form prepared by the researcher, and it has been studied with 12 students who were selected by the maximum diversity sampling method which is one of the purposeful sampling methods. As to the results of the research, as the reasons of the positive attitudes of the preservice teachers towards the profession of teaching gather around the concepts of “Compassion”, “Feeling Himself Valuable”, “Pleasure of Teaching”, “Proper Character”, “Training Man”, “Being a Model”, “I Like Teaching”, “It Builds the Future”, “Prestige Profession”, “Working Conditions are Good”, “Salary is Enough”, “Teaching Makes Happy”, the reasons of negative attitudes come together around “Being of Worthless”, “Monotonous Life”, “Being Patient Always”, “Taking Others’ Responsibility”, “It Is Not Suitable for My Personality”, “Salary is Inadequate”, “Tiresome”, and “I May Be Bored of Children.”
Other ID | JA54ZA82FC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2014 |
Submission Date | March 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 1 |