Bu çalışmada, Fen Bilgisi, İlköğretim Matematik, Okul Öncesi, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler ve Türkçe öğretmenlikleri programlarında öğrenim gören 495 öğretmen adayının karşılaştırmalı profilleri çapraz tablolar ve ki-kare testleri ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda, örneklemin %74’ünün kız öğrencilerden oluştuğu ve kız öğrenci oranlarının Sosyal Bilgiler öğretmenliği dışındaki programlarda erkeklerden anlamlı biçimde daha fazla olduğu belirlenmiştir. Örneklemin geneli açısından, öğretmenliği üniversite öncesinde ideal meslekleri görenlerin oranının %50’den anlamlı biçimde farklılaşmadığı ama ideal mesleği öğretmenlik olan kızların oranının anlamlı biçimde erkeklerden daha fazla olduğu bulunmuştur. Anabilim dallarına göre ise, öğretmenliği ideal meslek olarak görenlerin oranlarının Okul Öncesi, Sosyal Bilgiler ve Türkçe öğretmen adaylarında anlamlı biçimde yüksek iken, Sınıf öğretmeni adaylarında %50 olduğu ve İlköğretim Matematik ve Fen Bilgisi adaylarında ise çok daha düşük olduğu bulunmuştur. Üniversiteye giriş öncesinde öğretmenliğin ideal meslek olmasının sosyo-ekonomik düzey göstergelerinden, aile geliri, baba eğitim seviyesi ve öğrenim ortamı türü ile anlamlı düzeyde ilişkileri olmadığı ama anne eğitim seviyesi ile anlamlı biçimde ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2016 |
Submission Date | September 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |