Bir toplumun geleceğini belirleyecek genç kuşakların çağdaş ölçülerde yetişmeleri son derece önemlidir. Bu eğitime olabildiğince erken başlanmalıdır. Bu anlayışla işe koyulan toplumlar öncellikle okul öncesinden işe başlamaktadır. Bu durumda 2-6 yaş dönemi önem kazanmaktadır. Bu yaş grubunun eğitiminde okulun yanında ebeveyn tutumları da önemli bir faktör olarak görülmektedir. Bu çalışma, ebeveyn tutumlarının cinsiyet, yaş, çalışma durumu, sürekli hastalık durumu, ailenin aylık geliri, eğitim düzeyi ve çocuk sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma verileri 2-6 yaş arası çocuğu olan toplam 462 anne ve babaya kişisel bilgi formu ile birlikte Demir ve Şendil (2008) tarafından geliştirilen Ebeveyn Tutum Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Bulgulara göre, cinsiyet, çalışma durumu, aylık gelir, eğitim durumu ve çocuk sayısı değişkenleri açısından ebeveyn tutumları arasında anlamlı farklılaşma bulunurken; yaş, aile tipi ve sürekli hastalık değişkenlerine göre ebeveyn tutumlarının anlamlı olarak farklılaşmadığı görülmüştür.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 23, 2016 |
Submission Date | August 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |