Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul beşinci
sınıf öğrencilerinin hoşgörü eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni 2012-2013 eğitim-öğretim
yılında Erzurum il merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören beşinci sınıf
öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, seçkisiz olmayan
amaçsal örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenen 16
ortaokulda öğrenim gören 1206 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur.
Araştırmada verileri toplamak amacıyla Çalışkan ve Sağlam (2012) tarafından
geliştirilen “Hoşgörü Eğilim Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır.
Araştırmada kız
öğrencilerin, erkek öğrencilere göre hoşgörü eğilimlerinin daha yüksek olduğu
tespit edilmiştir. Ayrıca anne-baba öğrenim durumu yükseldikçe öğrencilerin hoşgörü eğilimlerinin
olumlu yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 28, 2017 |
Submission Date | April 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 23 |