Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2017, Volume: 12 Issue: 23, 293 - 304, 28.06.2017

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul beşinci
sınıf öğrencilerinin hoşgörü eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.  Araştırmanın evreni 2012-2013 eğitim-öğretim
yılında Erzurum il merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören beşinci sınıf
öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, seçkisiz olmayan
amaçsal örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenen 16
ortaokulda öğrenim gören 1206 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur.
Araştırmada verileri toplamak amacıyla Çalışkan ve Sağlam (2012) tarafından
geliştirilen “Hoşgörü Eğilim Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır.



Araştırmada kız
öğrencilerin, erkek öğrencilere göre hoşgörü eğilimlerinin daha yüksek olduğu
tespit edilmiştir.
Ayrıca anne-baba öğrenim durumu yükseldikçe öğrencilerin hoşgörü eğilimlerinin
olumlu yönde
etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Aktepe, V. & Yalçınkaya E. (2016). Okul ortamında değerler eğitiminin öğrenci görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 113-131.
Year 2017, Volume: 12 Issue: 23, 293 - 304, 28.06.2017

Abstract

References

  • Aktepe, V. & Yalçınkaya E. (2016). Okul ortamında değerler eğitiminin öğrenci görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 113-131.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Research Article
Authors

Zeynep Tuba Kalın This is me

Ahmet Nalçacı

Publication Date June 28, 2017
Submission Date April 5, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 12 Issue: 23

Cite

APA Kalın, Z. T., & Nalçacı, A. (2017). Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 293-304.