Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 293 - 304, 28.06.2017

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul beşinci
sınıf öğrencilerinin hoşgörü eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.  Araştırmanın evreni 2012-2013 eğitim-öğretim
yılında Erzurum il merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören beşinci sınıf
öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, seçkisiz olmayan
amaçsal örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenen 16
ortaokulda öğrenim gören 1206 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur.
Araştırmada verileri toplamak amacıyla Çalışkan ve Sağlam (2012) tarafından
geliştirilen “Hoşgörü Eğilim Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır.



Araştırmada kız
öğrencilerin, erkek öğrencilere göre hoşgörü eğilimlerinin daha yüksek olduğu
tespit edilmiştir.
Ayrıca anne-baba öğrenim durumu yükseldikçe öğrencilerin hoşgörü eğilimlerinin
olumlu yönde
etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktepe, V. & Yalçınkaya E. (2016). Okul ortamında değerler eğitiminin öğrenci görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 113-131.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 293 - 304, 28.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Aktepe, V. & Yalçınkaya E. (2016). Okul ortamında değerler eğitiminin öğrenci görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 113-131.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeynep Tuba Kalın Bu kişi benim

Ahmet Nalçacı

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Kalın, Z. T., & Nalçacı, A. (2017). Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 293-304.