Bu araştırmanın amacı İlkokul Hayat Bilgisi Öğretim
Programında sosyal becerilerin yeri; öğretim programlarının amaçları, vizyonu,
kazanımlar ile öğretim programını oluşturan unsurlardan beceri ve değerler
açısından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan
doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmada 2015 İlkokul
1.2.3. sınıflar Hayat Bilgisi Öğretim Programları incelenmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre, programda yer alan 14 amaçtan 7’sinin (%50); 22 beceriden
12’sinin (%54) ve 20 değerden 14’ünün (%70) doğrudan ya da dolaylı olarak
sosyal beceriler ile ilgili olduğu belirlenmiştir. Yine, programın
kazanımlarında sosyal becerilere yönelik yapılan analiz sonucunda sosyal beceri
içerikli kazanımların tüm kazanımlara oranı %37 olarak bulunmuş ve programda
sosyal beceri içeriğine %30 oranla en fazla yer verilen sınıf düzeyinin 2.
sınıf olduğu görülmüştür. Programın genelinin sosyal becerilerden ilk
kazandırılacak beceriler, duygulara yönelik beceriler, grupla bir işi yapma ve
yürütme becerileri ile plan yapma ve problem çözme becerilerini kapsadığı;
saldırgan davranışlar ve stres durumuyla başa çıkmaya yönelik becerilere yer
verilmediği belirlenmiştir.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 28, 2017 |
Submission Date | May 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 23 |